Hoppas2022 skrev 2021-04-23 21:19:02 följande:
Jag försöker bli gravid ändå. Jag känner att jag inte har möjlighet att avstå en chans att bli gravid, dels pga ålder och dels eftersom jag har mycket svårt att bli gravid. Det tog 3 respektive 10 år för mig att bli gravid. Nu är jag på väg mot 38 år så vi har inte mycket tid kvar känns det som. Om jag inte är gravid när vaccinet erbjuds då kommer jag ta det innan äl så att det inte påverkar en eventuell graviditet.
Juniprinsen skrev 2021-04-24 07:59:18 följande:
Tack för välkomnandet till MBL1712 och välkomnar även inorina till gruppen, spännande med (planering för) första :)
Angående vaccination så resonerar jag likt Hoppas2022.
Jag är inne på 37 året, har tidigare i livet haft svårigheter i att bli gravid och känner inte att jag kan vänta vare sig till att pandemin är över eller till jag har fått vaccinet innan vi börjar försöka. Sedan får vi ta det därifrån tänker jag och resonera med sjukvården när det är dags för vaccin.
Sambon har ju inga barn sedan tidigare heller vilket spelar stor roll; vill ju att han också ska få möjligheten till ett biologiskt barn innan det kan vara för sent för oss.
(Och jag själv är väldigt sugen på en liten dotter (eller son! :) )
Tack för er input! :) Låter väldigt klokt faktiskt.
Nu har jag också samtalat med min man och vi har kommit fram till att inget kan planeras här i livet hur mycket man än vill planera perfekt. Det får bli lite som det blir så vi kommer att göra aktiva försök oavsett vaccin eller inte. Skulle vi ha sådan tur att vi blir gravida snabbt så är det meningen och då får vi resonera med sjukvården kring ett vaccin därefter. Blir vi inte gravida snabbt så hinner jag vaccinera mig innan jag blir det.
Jag blir inte heller yngre, är 35.
Skönt att få bolla tankar :)
Jag har ÄL runt 5 maj troligtvis. Har kommit fram till att min ÄL är runt dag 11. Har lite kortare cykler efter mina piller.
Heja oss alla!