• FruBjörk

BIM maj

Hej!

Går med här jag också. Jag har läst igenom tråden och beklagar sorgen för er som fått mf och liknande. Håller tummarna för alla nu i maj.

Vi har försökt sedan oktober 2017. Första barnet för min man men 3e för mig. Har tvillingtjejer på 8 år sen innan.

Vi vill så gärna ha ett gemensamt barn och det är jobbigt att det tar sådan tid. Jag har "mild" PCO, utöver det inget annat som är fel på nån av oss. Men nu när jag fyllt 35 börjar jag känna att tiden rinner ut. Hoppas att det tar sig nu så vi får ett positivt test i maj!

• FruBjörk

[quote=81056628]

BIM-tråd

1/5 FruBjörk

4/5 JosHed

5/5 Stjärnhimmeln

7/5 Amandaannn

7/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Elise96

10/5 Fjonkis

15/5 Ugglans[/quote]

• FruBjörk
    Fjonkis skrev 2021-04-11 22:02:18 följande:

Jag beställde massa graviditetstest idag. Jag är en riktig testoman och vet att jag kommer sitta och analysera graviditetstest redan innan bim haha.

Men alltså mina känslor kring detta är verkligen som en berg och dalbana. En önskan om graviditet och bebis tar upp nästan all min tankeverksamhet om dagarna. Jag längtar otroligt mycket. Samtidigt är jag rädd för jag har mina tidigare graviditeter mått fruktansvärt dåligt med hyperemesis gravidarum. Sen är det så smidigt i livet nu med våran familj. Större barn osv, min man är taggad och tänker att den kommer vara självklar när den väl kommer och det är väl så men jag tänker ?tänk om? hela tiden om allt. Men mest är jag orolig för att genomgå en till hyperemesis graviditet, även om det inte behöver vara så att jag får det. Jag har gjort en operation som gör att jag inte kan kräkas också. Hur ska det gå då?

Jag vill ha ett till barn jag velar inte men är samtidigt orolig och tänker lite för mycket.

Mina känslor är också väldigt mycket upp och ner. Våra barn är också stora nu, de ska fylla 9. Hur ska det gå att börja om, tänk om det blir komplikationer vid förlossning osv. Mina tjejer kom i v 30 pga livmodersavlossning. Ena tvillingen slutade andas och var livlös när de tog ut dem men de fick liv i henne igen.

Tänk om det händer något liknande igen? Men samtidigt har jag en stor önskan om att få vara med om en mer normal förlossning. Men det kan man ju inte veta hur det blir.. Ibland kan jag drömma mardrömmar om det. Samtidigt som jag längtar något så oerhört mycket.
  • FruBjörk
    Fjonkis skrev 2021-04-14 09:58:23 följande:

Åh fy vad otäckt, du menar att moderkakan lossnade? Det gjorde den på min mamma också när jag skulle födas. Så istället för att komma i januari kom jag i mellandagarna. Sån tur att din ena flicka klarade sig! <3 Men det är ingen högre risk att det skulle hända igen eller? Man kanske får mer kontroller och så? Jag tänker också att något ska hända, att bebisen är sjuk. Jag tänker mycket på covid också. Att det kanske är dumt att bli gravid nu och sådär. Men jag känner att vi kan inte vänta mer nu.

Ja precis, det menade jag såklart :)

Nej de säger att det inte är högre risk. Det är väl bara det att oron finns då man vet vad som kan hända.

Nu var min man inte ens sugen på sex så får se om vi övh får till nåt nu vid ägglossning. Blir besviken på honom då det handlar om så mycket mer än suget.

Nej precis, det är dumt att vänta hur länge som helst
  • FruBjörk
    Amandannn skrev 2021-04-15 06:04:00 följande:

Jag har samma s.k problem... min sambo känner sig inte så sugen heller medan jag känner att det inte handlar om suget utan om något mycket större och viktigare..

Ja precis. Det blir ju tyvärr lite så ändå, att man kan tappa suget lite när det blir mycket som att ligga på schema. Även om man försöker göra det avslappnat liksom. Men blir ändå besviken. Man har ju inte all tid i världen
  • FruBjörk
    JosHed skrev 2021-04-15 08:56:59 följande:

Min man kan också tappa suget. Vet att han känner att jag inte vill ha honom egentligen utan endast för att jag har ägglossning om jag skulle säga till (han kände så innan förra graviditeten - då vi inte ens försökte så vet inte ens vart han fick det ifrån xD). Så vi har typ sagt att vi försöker, men sen håller jag koll på ägglossning osv så han inte behöver känna någon sådan stress. Och så försöker vi ligga lite även när det inte är så hög chans typ så han känner att jag vill ha honom ändå. Oklar text nu kände jag - hoppas du förstår!

Jag tycker också att anledning till att ligga är större än själva ligget liksom <3 

Jag har också försökt hålla det mer för mig själv, så min man inte känner av så mycket press då det påverkar honom mycket. Men det blir ändå uppenbart för honom. Och nu när vi har försökt under så lång tid så kan han min menscykel ganska bra hehe

Men ja, man får försöka göra det så avslappnat det nu går.
  • FruBjörk
    JosHed skrev 2021-04-29 08:41:38 följande:

Jag plussade ju i måndags och har fått starkare streck sen dess. Idag var det lika starkt som igår (alltså ingen egentlig ökning). Igår tyckte jag att jag fick lite lite lite ljus ljus rosa på pappret, men kan varit en synvilla. Är sju sjukt nojig just nu. Mår typ illa av oro (ej av graviditeten). Tror det ska komma en störtblödning när som helst. BIM är ju imorgon-söndag någon gång (vet ej) så kan ju vara något som kommer ut med mensen liksom :( varför testade jag så tidigt?

Jag har för mig att det sker ökning varannan dag så det är nog inte konstigt att det är lika starkt som igår. Det är nog bra att vänta lite innan du testar igen om du känner att du behöver testa mer :)
  • FruBjörk

Jag har inte skrivit så mycket här då jag mått så dåligt. För 2 veckor sedan hade jag troligen äl. Dagen efter fick jag symtom på covid och 2 dagar senare testade jag positivt för covid.

Vi hann mysa två gånger innan jag blev sjuk, men känns ju inte så troligt att det blev nåt. BIM borde vara på lördag/söndag. Tänker inte testa om det inte skulle vara så att mensen är sen. Har dock inga symtom.

• FruBjörk
    MBL1712 skrev 2021-04-29 12:33:15 följande:

Har faktiskt funderat vart du tagit vägen. Vad tråkigt att du har råkat ut för covid! Hoppas att du får lindriga symtom. Ta hand om dig!

Tack! Ja det är rätt lindrigt. Som en kraftig förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Det känns dock som att det är på väg att bli bättre nu.

Nu kom mensen också. En dag tidigt. Men nästa bim blir i slutet av maj så jag hänger kvar här lite till.
  • FruBjörk
    FruBjörk skrev 2021-04-29 22:46:28 följande:

Tack! Ja det är rätt lindrigt. Som en kraftig förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Det känns dock som att det är på väg att bli bättre nu.

Nu kom mensen också. En dag tidigt. Men nästa bim blir i slutet av maj så jag hänger kvar här lite till.

Nej 2 dagar tidig var mensen. Räknat fel.
  • FruBjörk
    Juniprinsen skrev 2021-04-29 11:18:22 följande:

Krya på dig! Hoppas att du inte varit allvarligt sjuk?

Förstår att "mysande" kanske inte varit i fokus när du varit sjuk, du får mysa mer nästa månad när du förhoppningsvis är frisk 

Tack! Nej det har inte varit allvarligt. En rejäl förkylning med jobbig huvudvärk. Har även förlorat lukt och smak. Börjar bli bättre nu dock :)
  • FruBjörk

Nu uppdaterar jag min BIM då mensen kom idag och nästa BIM blir i slutet av maj.

1/5 JosHed - PLUSSAT

5/5 Stjärnhimmeln, Amandaannn

7/5 Jeannollåtta

8/5 MBL1712, jojjans

9/5 DrLavernius

9/5 Hoppas2022

10/5 Juniprinsen, Elise96

10/5 Trubadurenstjej, mangelica

12/5 Fjonkis

13/5 QueenS

15/5 Ugglans

18/5 muffins88