Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hjälp! Jobb.

Alltså du har ju redan skrivit på så? Självklart börjar du på nya arbetet. Alternativt gör en uppgörelse med arbetsgivaren om att du får

Tjänstledigt dessa månader och arbetar kvar på gamla jobbet till bf. Annars har du inget jobb i närheten efter föränderligheten ?

Du bör även vara inställd på att det kan hända att du inte alls får arbeta efter vecka 20 om riktlinjerna gällande gravida fortfarande är desamma gällande Corona

• Anonym (J)
    Jozsan skrev 2021-04-01 18:15:27 följande:

Tack snälla ni för svar, jag tänkte meddela om några veckor när graviditeten har gått lite längre.

Det bästa efter att läst era svar är egentligen att ansöka om tjänstledigt från mitt nya arbete och arbeta kvar på mitt gamla fram till bf, sedan säga upp min nuvarande tjänst under föräldraledigheten?

I och med de nya restriktionerna kring covid och gravida kanske jag inte får arbeta efter v.20 och detta skulle då vara i augusti när min nya tjänst börjar..

Alltså det beror ju på om du själv vill börja på nya elller inte. Tycker inte du ska ta hänsyn till arbetsgivaren.

De kanske även vill att du börjar. Och då kommer du ju inte få tjänsledigt.

Du kan säga upp dig från gamla innan föräldraledigheten. Antar att du har 2-3 månaders uppsägningstid? Säger du upp dig under ledigheten börjar inte uppsägningstiden löpa förens du återgått i arbete.
  • Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2021-04-01 18:25:27 följande:

Alltså det beror ju på om du själv vill börja på nya elller inte. Tycker inte du ska ta hänsyn till arbetsgivaren.

De kanske även vill att du börjar. Och då kommer du ju inte få tjänsledigt.

Du kan säga upp dig från gamla innan föräldraledigheten. Antar att du har 2-3 månaders uppsägningstid? Säger du upp dig under ledigheten börjar inte uppsägningstiden löpa förens du återgått i arbete.

Eller ska och ska. Naturligtvis kan du ta hänsyn till vad arbetsgivaren önskar om det är sak samma för dig
  • Anonym (J)
    Jozsan skrev 2021-04-01 19:15:32 följande:

Jag vill nog vänta med att berätta till efter kub, är ju i vecka 12-13 då ca. Har en månads uppsägning på mitt nuvarande jobb då ett nytt avtal tecknades vid årsskiftet.

Naturligtvis ska du vänta med att berätta till efter kub. Jag menar mer att du inte ska låta bli att börja på nya för arbetsgivarens skull. Vill du jobba de tre månaderna så gör du det
Svar på tråden Hjälp! Jobb.