Lilant skrev 2021-04-01 12:24:05 följande:
Är gravid i vecka 14 nu denna gången blev jag istället framflyttad en vecka haha bäbisen mätte 10,7 cm i vecka 12 och dotter mätte 8,3cm i samma vecka. Men dotterns bf stämde hon efter det tidiga ultraljudet i vecka 8 hon föddes i vecka 39 och vägde 3,2 kg så en vecka senare hade hon nog vägt 3,5 vilket är ett fullgånget barn :) med dottern försökte vi inte bli gravida så vi missade första ägglossningen och blev gravida på andra men va osäker vilken av ägglossningarna hon blivit till på först ( Vi hade typ sex eller försökte ha sex runt första men han stoppa in å sen bad jag honom dra ut den direkt då vi va riktigt osams över nått) och dom utgick ju i från sista mensen:) denna gången har jag ingen aning om när ungen blev till så känner mig inte orolig över att bli flyttat hit eller dit
Haha okej, knäppt ändå! Men skönt att det gått bra, det är nog ok för min del, gynekologen sa att man ska inte lita på apparna så mycket, men undrar vilken vecka barnmorskan ska räkna från? Ska jag nämna att han flyttade bakåt, då kanske rul eller kub blir mycket senare?