Inlägg från: PhoenixFire |Visa alla inlägg
  • PhoenixFire

Avstängd från jobbet..vad nu?

Hej!

Förra veckan blev jag avstängd från jobbet pga. coronarisken då min chef varken kan omplacera mig eller ge mig hemarbete. Sökt graviditetspenning nu och väntar på svar från försäkringskassan. Så...vad gör jag nu? Det är 4 månader kvar tills BF, jag får inte jobba, har inga barn sen tidigare, maken jobbar heltid på sin arbetsplats... Har ni några tips och förslag hur jag ska få dagarna att gå?

Redan fått tips om:
    - Läsa böcker
    - Gå promenader
    - Hitta en ny hobby (vilken???)
    - Baka/laga mat
    - Gravidyoga 
    - Läsa någon distanskurs

Just nu mår jag fysiskt väldigt bra och har energi och knappt någon mage än, men vet inte hur jag ska spendera den energin... varje dag... i 4 månader! Ge mig tips på hur jag ska få min nya "arbetsdag" att gå! Att ligga hemma och se på serier och film är inte riktigt min grej... 

Hjälp mig! 

• Svar på tråden Avstängd från jobbet..vad nu?
  • PhoenixFire
    Anonym (??) skrev 2021-03-29 15:35:37 följande:

Förstår inte riktigt vad du vill ha hjälp med? Du har massor med egna förslag och det är väl sånt folk gör mest, liksom. 
    Jag tar många promenader. 

Det är ju inte mina egna förslag, utan vad andra har tipsat mig om... Jag behöver ju mer förslag då jag inte kan fylla mina dagar med endast de tips jag fått. Jag kan ta en timmes promenad varje dag, läsa något kapitel i någon bok, laga mat, göra yoga varje dag, men det kommer fortfarande inte fylla ut den tiden jag egentligen skulle spenderat på jobbet. Så behöver ju mer tips och ideér! :) 
  • PhoenixFire
    Anonym (Hantverk!) skrev 2021-03-29 15:38:15 följande:

Köp lera, lufttorkande eller Fimo/liknande märke som härdas i ugnen, gör massa fina skulpturer. Lär dig rita, måla. Om du inte har en kreativ ådra kan du köpa olika färgläggningsböcker för vuxna. Hitta nåt bra datorspel. Lär dig virka/sticka. Plantera växter. Måla om möbler. Sy en t-shirt. 

Bra tips! Ska kolla in lite färgläggningsböcker! Blir nog att försöka sticka något bebisplagg också :) Tack!
  • PhoenixFire
    Anonym (H) skrev 2021-03-29 18:27:11 följande:

Ja en del gillar att cykla, andra dansa, en del att sticka. Vissa älskar att se på film, hoppa bingyjump, leka med grannens hund! Ja du kan få oändliga tips på folks fritidsintressen och vad andra hade gillat, men vad har det med DIG att göra TS? Ja i vilket fall som helst så får du ju tiden att gå genom att starta trådar och höra om andras intressen. Förhoppningsvis skriver någon som delar dina intressen och kan komma med något användbart. Lycka till!

Va bra att jag kan få inspiration av vad andra gillar då! Hade inte en tanke på att det finns färgläggningsböcker för vuxna, vilket jag gärna testar. Det är därför JAG frågar ANDRA om ideér, för att jag kanske vill testa något nytt som jag inte ens tänkt tanken på att testa förut.

Jag vet inte varför mitt inlägg stör dig så mycket? Om du inte vill komma med tips som man kan göra från mitten av graviditeten till förlossningen så hade jag hellre sett att du klickade dig vidare till en annan del av FL.
  • PhoenixFire

Vilka bra tips ni kommer med! Tack! Skriver upp era förslag och får se vilka jag hunnit bocka av innan bebisen är här :) 

Svar på tråden Avstängd från jobbet..vad nu?