Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-03 21:17:26 följande:
    Mm... båda har ändrat status på facebook också att de är inrett förhållande. Blir så arg, det är så respektlöst efter allt. Mina vänner är superbesvikna men stöttande. Är med två av dem nu och ser på film. Det är tur jag har så bra vänner ändå.
    Ja,det hade de väl kunnat vänta med. Om han nu tänker på dig,som han påstår.
    Bra att du har bra vänner omkring dig.
    Jag förstår att de är besvikna. Det hade jag också varit om en väns partner hade betett sig så.
    Men bra att de stöttar och står bakom dig.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-04 10:04:17 följande:
    Jo men han visar tydligt vem han vill vara med! Igår hade han lagt upp bilder på henne och hennes barn på Instagram där de varit på påskäggsjakt. Och en bild där man bara ser deras händer och de håller hand och han har skrivit #vi# och ett rött hjärta. Han TOTALT skiter i mig trots att han VET att både jag, mina vänner, min familj, hans vänner och hans familj kan se det där. Har inte ens velat outa detta själv än för precis hela världen. Mitt liv är förstört och han skiter totalt i det. Han har inte ens hört av sig till mig eller nånting.
    Det kanske inte känns så just nu.
    Men det kommer en dag när du kommer att vara glad över att vara av med den här skitstöveln.
    Och du kommer att träffa en man som kommer att älska dig och sätta dig i första rummet. Det vågar jag lova.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 12:03:02 följande:
    Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...
    Ta ut skilsmässa medans ni funderar på vad ni vill?
    Förlåt,men det var bland det dummaste jag har hört.
    Han har ju redan bestämt sig. Han har ju redan inlett ett förhållande med den nya.
    Du behöver inte hans underskrift för att ta ut skilsmässa.
    Så hade jag varit som du så hade jag skrivit under papperen och skickat in och sedan packat ihop hans saker och ställt ut.
    Det är vad han förtjänar.
  • molly50
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-05 15:23:29 följande:
    Håller med. Sjukaste någonsin. Vad finns att fundera på? Han har gjort slut med ts för sin "nya" kvinna och har redan gjort det valet för flera år sen. Bra att hon blev gravid så att allt uppdagades, han är för feg för att själv ta tag i det. Nu kan ts gå vidare och slippa en kärlekslös "relation" utan framtid. Ts har chansen att träffa en ärlig och vettig man som bara vill ha henne.

Ts, när du har blivit lite starkare tycker jag att du bör ta bort honom på sociala medier.
    Ja,precis. Jag håller med.

Ta bort honom från sociala medier kan hon göra redan nu så hon sliper se hans små uppdateringar med sin nya tjej.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 16:52:45 följande:
    Det är sant faktiskt. Jag behöver inte anpassa mig efter honom hela tiden, vilket jag alltid gjort. Ska faktiskt plocka fram flyttkartonger från källaren ikväll.
    Bra! Det är rätt inställning!
    Sen fixar du fram skilsmässopapperen och skriver på och skickar in.
    Och pratar med mäklaren.
    Sen kan han bara hämta sitt pick och pack när han kommer hem,
    Det här fixar du. Visa honom att du kan! 
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 17:04:00 följande:
    Får man kopior när man skickar rekommenderat? Visst måste han inte skriva på pappren om skilsmässa?
    Vet inte hur det funkar med kopiorna. Men det kan du kanske fråga om?

Nej,han behöver inte skriva under skilsmässohandlingarna.
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 17:06:19 följande:
    Tack fina du! Det känns faktiskt bättre när jag tar tag i det även om det är sorgligt. Annars skulle jag ju fastna bara... klart jag ljuger om jag skulle säga att jag inte gråter och smygkollar på dem eller ens tagit in detta men går nog snabbare för mig att gå vidare när jag tar tag i allting praktiskt runt omkring mig för att frigöra mig även känslomässigt från honom.. speciellt när han visar så tydligt att det här också är vad han vill.
    Jag tycker du kan ta bort honom från sociala medier.
    Sitt inte och titta på dem. Det är han inte värd.
    Lägg istället din energi på allt det praktiska nu.
    Visa honom att du klarar dig bra utan honom.
    Det tror jag biter mer på honom.
  • molly50
    Anonym (Kvinna 55) skrev 2021-04-05 17:51:11 följande:
    Nej man måste inte hålla på och dona med kopior. Det kommer finnas registrerat livet ut. Om man tappar bort en kopia.... Är man inte skild då? Enskild ansökan. Klart!
    Ja,som sagt. Det där har jag inte koll på då jag aldrig behövt gå igenom någon skilsmässa. (Och förhoppningsvis aldrig ska behöva)
    Jag vet bara att man inte behöver bådas underskrift.
    Men då har jag lärt mig något nytt.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-05 18:22:56 följande:
    Japp. det räcker med att en ansöker så trillar det igenom efter 6 månader. Det är 6 månaders betänketid. När 6 månader gått så går det igenom oavsett om den andra vill det eller ej.

Och det är väl lite det som jag ser som en risk, 6 månader är tillräckligt lång tid för honom att prova på sitt nya förhållande med den andra tjejen. Tillräckligt lång tid för att spela på hennes känslor och ha henne kvar som reserv, suktandes efter honom. Vad händer om han efter 5 månader bestämmer sig för att det inte föll honom i smaken eller den andra tjejen slänger ut honom och han vill tillbaka? Kommer TS ta emot honom med öppna armar igen eftersom allt verkar ju göras efter vad han vill?

TS behöver jobba med sig själv och ta tillbaka kontrollen över sitt liv istället för att bara göra som han eller den andra tjejen vill. Den här skilsmässan borde skett för att HON ville det, för att HON inser att man inte kan leva sitt liv efter andras vilja. För att HON inser att ett förhållande med en sån människa inte är ett verkligt förhållande. Och om jag ska vara ärlig tror jag inte hon är där än på ett tag eller kommer aldrig bli det så länge hon inte konfronterar sig själv med tuffa frågor som... varför har jag hela tiden anpasst mig efter hans vilja? Varför har jag inte stått upp för mig själv?
    Ja,det vet jag. Men jag trodde nog att det främst gäller när man har barn. Vilket TS och hennes man inte har.
    Men då hade jag fel där. 

Jag håller med om att TS behöver jobba med sig själv så att hon blir stark nog att stå emot honom om han skulle komma tillbaka igen med svansen mellan benen.
    Eller så att hon inte råkar ut för samma sak igen,med någon annan.
    Och TS hade väl bokat tid med en samtalsterapeut också.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-06 13:55:45 följande:
    Nope du hade nog rätt där Flört
    Ja,jag såg det sen. 
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-20 09:55:08 följande:
    Tack snälla ni! Såg dem häromdagen. De har flyttat ihop. Jag undvek dem. Jag har skaffat en hund och har fått värdering på bostaden. Det är den enda vi pratat om. Ska flytta så fort jag hittar någonting jag vill ha, har kollat runt lite...
    Skönt att höra att du ändå håller dig över ytan,s.a.s. Du är stark!
    Bra att du skaffat dig en hund också. Det är alltid ett bra sällskap och en bra tröst.
    Har han hämtat sina saker?
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-21 08:40:36 följande:

tack fina ni <3 hunden får mig att må brax

Känns superkonstigt allting men måste acceptera att allt är som det är.

Det förstår jag. De brukar ha den förmågan. 

Det kommer att bli bra. Och du kommer också att träffa någon som kommer att älska dig och sätta dig i första rummet.
    Det vågar jag lova.

Kramar!
  • molly50
    Anonym (anonym) skrev 2021-09-08 11:12:42 följande:

Finns inget att göra än att lämna honom tyvärr, du ödslar tid på någon som uppenbart inte älskar dig (hårda ord, men du behöver höra det!). Jag LOVAR att du kommer bli lyckligare utan honom i längden, även om det inte känns så just här och nu. LÄMNA. NU. 

Du kanske skulle läsa TS senaste inlägg?
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn