Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:21:42 följande:

Tack för alla svar, allt stöttande från er sida. Jag har faktiskt pratat med henne nu idag i telefon. Är sjukskriven den här veckan.. Jag bad henne att inte berätta för min kille att vi pratat då han blev helt vansinnig sist jag tog kontakt med henne. Hon sa att hon inte ska säga någonting till honom men att jag inte bör bry mig om hans behov. Jag ifrågasatte hur hon kunnat bete sig såhär mot mig och hon bad igen om förlåtelse men hade ingen bra förklaring att ge mer än att hon varit förälskad och haft svårt att sätta gränser för dem. Hon sa att graviditeten var oplanerad och att hon varit mycket förvirrad i detta. Enligt henne har han aldrig gjort slut med henne eller någonting utan har alltid hört av sig till henne. Tydligen var hon i en relation med barnens pappa där han pushat henne att lämna. Min kille och hon har tydligen rest tillsammans. Till mig har han sagt han varit på föräldrarnas landställe. Där har de också tydligen varit tillsammans. Han har velat träffa hennes föräldrar och syskon osv. Hon har aldrig fått intrycket att han lekt med henne. Hon mår jättedåligt gentemot mig och sitt ex och säger att jag och han förtjänar bättre. Hon har varit tveksam till att leva med min kille. Men Han har tydligen diskuterat förlovning med henne och sagt han vill flytta ihop så snart som möjligt!!! Och tydligen är det bara fyra månader kvar på graviditeten. Han ska vara hos henne några dagar. Hon sa hon tycker jag ska gå vidare och träffa någon annan.

Berättade du för henne vad din kille sagt om henne?
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 16:46:41 följande:
    Han har valt henne känns det som lite... jag sa till honom att han inte behöver komma hem om han tänker åka till henne i påsk. Och att det är slut i så fall... Han sa att han kan vara hos sin pappa från och med idag men stod fast vid att han ska vara där. Så tror det är bäst vi går isär nu. Han ska hämta lite ombyten. Det känns så jobbigt :(

Jag är tydligen inte värd någonting för honom. Som om han valt en annan tjej bara för att hon blivit med ett barn han inte vill ha och då skyller han på det ungefär...
    Uppenbarligen så vill han ha barnet. Annars hade han ju aldrig gjort så här.
    Jag förstår att det känns jobbigt nu.
    Men det kan bara bli bättre.
    Även om det inte känns så just nu så ska du vara glad över att vara av med skitstöveln.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 17:37:13 följande:
    Han var alltid snäll och omtänksam mot mig innan. Vi hade närhet och vi levde vårt gemensamma liv. Sedan hon kom in i bilden har jag sett sidor hos honom som chokat mig. Han blev förändrad som person och brydde sig dessutom inte lika mycket om mig. Hon borde ha satt ner foten när hon visste att han var otrogen trots att han är gift och inte hållit på trigga igång saker. Men såklart samtidigt borde han aldrig ha nappat på det om han ville vara med mig.
    Ja,hon borde ha backat. Om hon visste om dig så är hon inte helt oskyldig hon heller.
    Att man är förälskad gör det inte mer rätt att ligga med någon annans partner.
    Men,i slutänden så är det han som bär det största ansvaret.
    Han är den som borde ha backat.
    Och han verkar ju vara den som har triggat henne om någon.
    Det är han som är gift med dig. Det är honom du ska lägga skulden på.
    Jag vet att det är svårt. Du har känslor för honom.
    Men nu har du ju fått se hans rätta sidor.
    Hade han brytt sig det minsta om dig så hade han inte varit otrogen från första början. Och än mindre fortsatt med det i 3 års tid!
    Det kan ju tänkas att det inte kommer att hålla mellan dem.
    Men kommer han då krypandes tillbaka till dig så ta honom inte tillbaka.
    Du förtjänar så mycket bättre!
    Har du någon i din närhet som u kan prata med? En vän eller släkting?
    Det kan du behöva nu.

Styrlekramar! <3
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 18:38:04 följande:
    Jaa jag gjorde det. Hon förklarade att han var den som var galen och skrek på henne i detta angående graviditeten att hon vägrade abort varför hon gjorde slut och han blev då ännu argare. Hon förklarade också att det borde jag veta med tanke på att han ibland kan bli mycket upprörd och inte veta vad han ska ta sig till. Det där gör mig förvånad för har Aldrig sett den sidan av honom.

Han hade blivit lugn när de blivit tillsammans igen. Hon sa bara till honom att han får göra som han vill.
    Och ändå vill hon ha honom?
    Det säger väl en del om henne också.
    Du ska bara vara glad för att vara av med aset.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 18:40:27 följande:
    Tack <3 <3 ja det har jag. Ska prata med hans mamma ikväll också ..
    Jättebra! 
    Det kan du behöva.
    Jag tycker att du ska fråga hans mamma varför de inte har berättat för dig också.
    De måste ju ha undrat själva också.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 19:30:20 följande:

[quote=81040123][quote-nick]molly50 skrev 2021-03-30 19:21:18 följande:[/quote-nick]Och ändå vill hon ha honom?

Det säger väl en del om henne också.

Du ska bara vara glad för att vara av med aset.[/quot

Hon sa att både hon och barnet kommer att behöva honom nu. Han klarar inte av att säga nej till henne i just den situationen. Jo jag får försöka se det så. Jo ska verkligen fråga mamman det - varför hon inget sagt!! Vi har stått varandra nära länge.

Ja,barnet har ju rätt till sin pappa såklart.
    Men de hade ju kunnat ha kontakt även om de inte blivit tillsammans.
    Så det här är något annat.
    Bra att ni står varandra nära så att du kan prata med henne.
    Hoppas att hon ger dig en vettig förklaring.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-31 07:15:18 följande:
    Jo det är sant. Han åkte till den andra tjejen igår redan. Jag pratade med hans mamma i telefonen. Hon berättade att hon varit mycket arg på min man och flera gånger uppmanat honom att säga sanningen för att annars gör hon det. Han har tagit med sig den nya tjejen och hon har insett snabbt att de inte bara varit vänner och haft flera snack med honom om detta, även pappan.

Hon har också bekräftat att det inte är någon idé för mig och honom längre och hon hade precis fått reda på den andra kvinnans graviditet. Hon har sagt att jag får ringa henne när som helst vilket känns skönt. Så antar nu bara att vi behöver sälja vår bostad. Sedan kan vi ta det därifrån att lämna detta bakom oss. Antar att min man någonstans sörjer detta också att det blev som det blev med oss och att han nu behöver bli pappa väldigt oplanerat.

Det hjälpte mig att faktiskt stänga dörren genom att prata med hans mamma. Hon är så klok och snäll.

Vi har bra boende så jag kan säkert hitta någonting minst lika bra sen efter försäljningen. Just nu pendlar jag mellan sorg och ilska för att sedan vara helt lugn. Det är jättekonstigt.
    Jag hoppas att du inte låter honom komma tillbaka igen då. Annat än för att hämta sina saker.

Hon borde ha berättat för dig ändå när hon märkte att han inte gjorde det.
    Men jag förstår också att det var svårt för henne. Han är ju hennes son.
    Men bra att de åtminstone visat sitt missnöje för honom och försökt prata med honom.
    Och bra att du fortfarande har en fin kontakt med dem och kan prata med dem.
    Jag får nog hålla med om att det inte är någon idé att ni försöker igen.
    Han har ju redan fått flera chansen och visat att vad han går för.
    Han är en svag,vek och feg ursäkt till man som inte ens klarade av att berätta sanningen för dig på en gång.
    Du kommer att få det mycket bättre utan honom.
    Du kommer att träffa någon som verkligen älskar dig och sätter dig i första rummet.
    Han har just förlorat en bra tjej. Han är förloraren i det här. Tänk så.

Jag vet hur det kan kännas. Har själv varit i en liknade situation. Men i mitt fall så var det en av mina bästa vänner han bedrog mig med och lämnade mig för,
    Du är säkert fortfarande också i chock.
    Det går upp och ner i början.
    Men jag blev hjälpt av samtalsterapi och fina vänner och familj som jag kunde prata med.
    Idag är jag lyckligt gift med en underbar man som jag även har barn tillsammans med.
    Det kommer att gå bra för dig med.  Det lovar jag.
  • molly50
    Anonym (Lämna!) skrev 2021-03-31 08:13:40 följande:

Lämna honom idag. Han går under begreppet en gång otrogen alltid otrogen.

Han vet att du tar tillbaka honom oavsett och kan därmed fortsätta att vara med henne.

Ska du riskera att bli gravid med honom när han vilken dag som helst kan lämna dig för henne?

Kanske är rått skrivet men det finns ingen ljusning i den tunneln..

TS har redan lämnat. Eller rättare sagt,svinet lämnade TS.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-31 08:40:11 följande:
    Men alltså fyyy vad hemskt. Vilka idiotier!! Vad underbart att höra att du istället hittade din man och fick barn. <3 Det förtjänar du! Blir glad av att läsa sådant! Tack för tipset, tror faktiskt att samtalsterapi kan vara någonting för mig också. Hade du det privat eller via vårdcentralen typ?
    Ja,det var fruktansvärt tufft. Och jag fick också veta att andra visste om det utan att berätta. Det kändes som ett dubbelt svek-
    Två vänner var dock ärliga och berättade för mig.
    Tack! Ja,det känns skönt. Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas träffa någon igen. Hade svårt för att lita på folk. Men jag tog mig igenom det.

Det fanns en samtalsbyrå i stan där jag bodde då. Det gick under kommunen.
    Jag bara ringde dit och fick en tid.
    Kom ihåg att även du förtjänar det bästa! <3
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-01 22:36:44 följande:
    Jag har ringt och skrivit. Han svarade först inte. Sedan har vi pratat. Han frågade hur jag mådde, han sa han tänkte på mig och var väldigt ledsen över allt detta som hänt. Han vill inte jag ska vara ledsen och sagt att jag är mer än vad man kan önska sig och att den som träffar mig kommer bli väldigt lycklig. Han har sagt att han gör allt som underlättar för mig just nu.

Han är hemma hos henne hela tiden för han säger hon behöver honom och det är hans sätt att ta ansvar för det kommande barnet även om han inte vill ha det. Han hjälper henne med de andra barnen för att hon är så trött osv...

jag ska faktiskt ha samtal en samtalsterapeut nästa vecka nu. Behöver det känner jag. Har hjälpt mycket att skrivas med er här också och prata med mina nära.
    Jag vill inte låta hård.
    Men det han säger låter ju bara falskt.
    Hade han tänkt på dig så hade han inte varit otrogen mot dig från första början.
    Och inte heller hade han åkt till den andra tjejen och lämnat dig ensam.
    Han vill ha både henne och barnet,hur tufft det än känns nu. Men jag tror tyvärr att det är så.
    Han har dock rätt i en sak.
    Du är alldeles för bra för honom. Han förtjänar verkligen inte dig.
    Du förtjänar bättre. Någon som älskar dig och sätter dig i första rummet.
    Bra att du har någon att prata med. Och att du har bokat tid för samtalsterapi. 
    Du behöver stöd nu.
    Och att skriva av dig här kan också hjälpa.
    Vad har din familj och dina vänner sagt om det här?
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn