Inlägg från: Guldnovan |Visa alla inlägg
  • Guldnovan

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 12:03:02 följande:

Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...

Han har ju redan gått ut officiellt med sitt nya förhållande så rent krasst är ni separerade. Det är vad era vänner oxå ser. Nu är det endast formalia kvar. Lämna in ansökan själv och sen är det bara att bocka av alla måsten. Vi är många som gått igenom den proceduren och vet exakt vad du har framför dig. Många av oss har samtidigt barn med i bilden. Du kommer klara det här! Jag upprepar vad jag sagt tidigare; ditt bästa har inte hänt än!
  • Guldnovan
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-05 17:04:00 följande:

Får man kopior när man skickar rekommenderat? Visst måste han inte skriva på pappren om skilsmässa?

Han måste inte skriva på det. Skilsmässan går igenom ändå. Det är tingsrätten som skickar dom till honom. Du lämnar in ansökan till tingsrätten och de letar rätt på honom. Det kan ju vara så att man inte ens vet var ens make håller till. Så allt sånt slipper du.
  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2021-04-05 17:37:29 följande:

Han måste inte skriva på det. Skilsmässan går igenom ändå. Det är tingsrätten som skickar dom till honom. Du lämnar in ansökan till tingsrätten och de letar rätt på honom. Det kan ju vara så att man inte ens vet var ens make håller till. Så allt sånt slipper du.

Det finns två olika ansökningar. En där man gemensamt ansöker och undertecknar på samma papper. Den du ska använda är enskild ansökan.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn