BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Men åååh så fint!! Var går du där man får ta med sig partner? Jag fick kallelse idag (Ystad) och där står det KOM SJÄLV haha. Hatar att han missar allt. :(
Men åååh så fint!! Var går du där man får ta med sig partner? Jag fick kallelse idag (Ystad) och där står det KOM SJÄLV haha. Hatar att han missar allt. :(
Hej finaste ni! <3
Jag tar det lugnt i tråden tills dess och följer er när jag har kraften. All pepp till er och era spännande resor! Så glad att ha varit med i denna tråd! Ni är underbara! <3
Så fint att du fått så bra stöd från dina kollegor <3 <3 <3
Hoppas du kan ha så bra dagar som möjligt fram tills på måndag..
Kommer tänka på dig på måndag och hoppas på det allra bästa! KRAM!
Hej allihopa!
Jag vågar äntligen hoppa in i denna tråden efter igår ha sett ett litet hjärta ticka på tidigt ultraljud i vecka 7. Har haft väldigt lindriga symptom och varit orolig så jag är otroligt lättad över att allt såg bra ut igår.
Jag är gravid genom IVF, första försöket men med 3 misslyckade insemineringar. Vi har försökt i 2 år, 2 månader och 2 veckor innan det äntligen blev vår tur!
Jag är 32, min man är 36. BF 18 december.
Nu förbereder jag mig för MVC nästa vecka. Läser ofta att det är viktigt att vara förbered med frågor. Men vad för frågor ska man ställa? Vad har ni undrat över? Det känns för tidigt att prata förlossning, det är ju så långt kvar..
Så underbart att det nu gått för er
Vet inte heller vad man ska ställa för frågor :D Tycker mest att dem ställer frågor och så sitter man där och svarar! Kommer man på något man undrar över vid ett senare tillfälle, är det ju bara att ringa dem!
Vågar ni äta sushi? Jag är sååå sugen
Åh vad härligt med en sådan fin upplevelse :D Och vad bra att man får ha med sig sin partner. Som några skrivit innan är det inte på tal i Göteborg...
Vill också tacka för dina fina ord igår när jag beskrev min oro. Det värmde.
Varning för äckel-inlägg:
Alltså jag får sån konstig mag...värk eller känsla eller vad man ska kalla det ibland. Tänk er hur magen känns precis innan typ diarré... som en obehagsäckelkänsla. Det är inte den vanliga växtvärken utan som att hela magen känns spänd. Idag i samband med jättemycket beiga flytningar. :/ Blir ju sjukt orolig. Fick nåt liknande precis innan jag fick se hjärtat slå så jag borde kanske lugna ner mig... har ett till ul nu på måndag också.
Men nån som känner igen sig?
Åh ja jag vet att man kan byta, jag tror jag kanske överreagerade på mitt första besök (är ganska känslig gällande nya personer och att de drar upp gamla grejer i journalen), ska ge henne 1 till försök ! Och se hur hon är.
Helst vill jag fly, men inte säkert att det är bättre någon annanstans. Är även ganska stressad just nu över stora förändringar i livet (förutom detta med bebis!) som gör att det känns extra jobbigt med ett nytt ställe..
Önskar bara att det hade klickat direkt !
Åh men jag tror att man ska bara äta det man är sugen på ! Tror det finns en "baktanke" med det, kanske att du just nu behöver lite mer kalorier/fett helt enkelt. Ingen fara alls tror jag :)
Bara man får i sig näring så ska man ju vara glad tänker jag :)
Jag kastas fortfarande lite mellan hopp och förtvivlan. Har fortsatt haft rosaaktiga flytningar (dock ytterst lite) och brösten känns mer som innan graviditeten ( om än något större fortfarande) Däremot mår jag fortfarande illa. Tänk att man kan bli så glad över illamående :) Det får mig ändå att känna hopp. Mellan att jag mår illa är jag galet hungrig också.
Jag bokade in mig på ett tidigt ultraljud på måndag morgon på en privat klinik då min barnmorskemottagning inte kunde hjälpa till med detta. Är så galet nervös, men orkar inte gå i ovisshet i nästan tre veckor till.
Stort tack! och grattis till dig med, och ja er alla Av det jag har läst i tråden tycker jag verkligen att ni har en så fin grupp med fint stöd, känns tryggt att få vara med på ett hörn och ha er att vända mig till.