mandarincurd skrev 2021-06-02 08:27:36 följande:
Hur känner alla för covid vaccin? Jag är lite nojig faktiskt... hade jag inte varit gravid så hade jag såklart tagit det utan problem. Nu däremot är jag som sagt lite nojig...
bananmilkshake skrev 2021-06-02 09:00:43 följande:
Känner likadant som du. Önskar jag hunnit vaccinera mig innan jag blev gravid. Jag kommer avvakta. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag efter två hemska missfall laborerade med ett helt nytt vaccin och förlorade ett till foster. Kanske inte ens skulle lyckas/hinna bli gravid igen.
Jag tycker det är galet att dom rekommenderar det från v.12 också. Från v.20 hade jag kunnat köpa, men 12? Känns alldeles för tidigt.
Känner likadant som er båda. Hade jag inte varit gravid hade jag tagit vaccin direkt. Men nu kommer jag aldrig förlåta mig själv om något går fel. Tycker det känns osäkert eftersom det inte finns några långtidsstudier på hur detta vaccin påverkar barnet. Skulle det upptäckas något om ett par år som beror på att jag vaccinerade mig så känns det ju väldigt onödigt när jag klarat mig hittills genom att följa rekommendationer och hålla avstånd.
Tycker också vecka 12 känns tidigt. Kanske att jag tar vaccin senare i graviditeten, men kommer i alla fall avvakta till en början. Tills man vet lite mer om det.