Sellerin skrev 2021-05-14 10:49:47 följande:
Så härligt att onsdagens VUL var positiv! Var även läkaren du träffade bättre denna gång...? Hoppas det! :)
Så spännande att ni igår berättat :D Vem valde ni att berätta för? Det känns verkligen stort, håller med dig! Själv vet nu bådas familjer samt de närmsta vännerna. :)
Har lite dåligt samvete för jobbet, då jag precis bytt chefstjänst och med det fått en större personalgrupp och större ansvar. Så ska jag snart komma och säga: jag försvinner igen om 5 månader, lycka till! Det känns inte helt 100... :( Känner att där kommer finnas individer som tänker: Varför tog hon jobbet när hon var gravid? Och det känns så himla tråkigt. Samt att jag själv förstår att det inte är optimalt. Men samtidigt, skulle jag avstått för att jag var i en tidig graviditet där vi fortfarande inte visste utfallet? Det kan man ju inte göra.
Jobbigt känns det i alla fall och jag ser liksom inte framemot att berätta det, känns i nuläget inte som att det kommer bli hurra-rop och massa grattis, om man säger så. Men så är livet antar jag, alla är inte glada för ens skull!
Ja, denna läkaren var SÅ bra! Rätt person på rätt plats.
Vi valde att berätta för svärföräldrarna då de bor väldigt långt ifrån oss och vi var och hälsade på nu i helgen så det passade bra. De blev så otroligt glada. Det fälldes tårar :) Tror inte att de hade en aaaning om att vi hade tänkt berätta, det kom som en chock för dem! Kul!
Knepigt det där med nytt jobb men man kan, inte planera livet utifrån nytt jobb. Kör på bara och berätta när det känns ok för dig! En graviditet händer när det händer (det har man fått lära sig nu ju :) ).