• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Sellerin
    Litalu skrev 2021-04-04 12:50:36 följande:

Hej! Så kul att få dela denna resa med er <3

Känns så kul att få vara med i en gravidtråd, surrealistiskt då jag aldrig varit gravid innan :) är snart 26 år och fästmannen året äldre.

Testade igår på eftermiddagen på BIM-5, bara fick ett infall när jag var halvvägs sittandes ner på toaletten. Gick iväg från testet och förberedde påskfirande och kom tillbaka kanske 25 minuter senare och såg ett andra streck! Chock! Fästmannen såg också trots att det var svagt, urinen stod kvar på vasken så jag testade igen, tänkte att det var spök då det gått för lång tid, fick åter två streck inom rätt tid denna gång men ännu svagare. Vi var skakiga av chock men vågade inte tro då det var svagt, testade igen imorse och ett tydligt streck syntes!! Fantastiskt! Vi har ju planer hela helgen med våra föräldrar men egentligen vill man bara skrika ut sin lycka! Tittar på varandra med sån lycka när ingen ser...förlåt för allt babbel man har ju ingen att dela det med just nu!! Vecka 3+4 idag tydligen enligt appen jag genast laddade ner. Bf 14/12 om allt går vägen <3

Så himla härligt!!! Håller med om att det är surrealistiskt såhär första gången :D

Jag blev helt supersnurrig den morgon jag fick ett plus. Kunde inte ta in att det var sant. Råkade köpa två bussbiljetter in till jobbet eftersom jag glömde att jag köpt den första. Sen till råga på allt hade jag glömt bort att jag denna morgon inte ens skulle ta bussen. Jag skulle ta bilen som stod kvar hemma vid lägenheten, så den fick min sambo komma och lämna av lite senare, och då när han kom och skulle lämna bilnyckeln lyckades jag tappa mobilen i asfalten så att skärmen sprack. Haha :D
  • Litalu
    Sellerin skrev 2021-04-04 15:15:14 följande:

Så himla härligt!!! Håller med om att det är surrealistiskt såhär första gången :D

Jag blev helt supersnurrig den morgon jag fick ett plus. Kunde inte ta in att det var sant. Råkade köpa två bussbiljetter in till jobbet eftersom jag glömde att jag köpt den första. Sen till råga på allt hade jag glömt bort att jag denna morgon inte ens skulle ta bussen. Jag skulle ta bilen som stod kvar hemma vid lägenheten, så den fick min sambo komma och lämna av lite senare, och då när han kom och skulle lämna bilnyckeln lyckades jag tappa mobilen i asfalten så att skärmen sprack. Haha :D

Sån igenkänningsfaktor på hur dessa två dagar sett ut snurrighetsmässigt xD undrar hur lång tid det tar innan man fattar på riktigt..jag har 0 symtom så det känns extra overkligt. Om nu inte sömnlöshet är ett symtom, verkar inte va ensam om det i denna tråden iaf men hur kan man sova när hjärnan går på högvarv..:D
  • Litalu
    Emjol skrev 2021-04-04 10:12:42 följande:

Hej!

Väntar första barnet, 25år med min pojkvän som är 28år. Bf 15 december.

Så vecka 3+3 ännu bara.

Symptom som gjorde att jag tog ett testa tidigt test:

Brösten stora och tunga med ådror

Mardrömmar och vakna hela tiden under nätterna

Ont i svanken ända sen ÄL

Så håller tummarna att allt går som det ska nu!

Så kul! Vi är lika gamla och bf skiljer en dag bara! Ska bli kul att följas åt :)
  • Emjol
    Litalu skrev 2021-04-04 15:26:44 följande:

Så kul! Vi är lika gamla och bf skiljer en dag bara! Ska bli kul att följas åt :)

Jo jag såg det :) Stort grattis och håller tummarna för er med. Så tidigt fortfarande men det är klart det ska gå bra <3
  • bananmilkshake

Är det någon mer som kommer på sig själv med att sitta och tänka typ "hm jag mår lite illa nu efter maten, det var kanske lite för fett" för att sen komma på "just det, kan ju vara att jag är gravid också"? Tungan ute 

Eller som att jag känner molvärken i magen sätta igång och hjärnan undermedvetet registrerar det och tänker att det är dags för mens? Eller är det bara jag som är så sjukt orolig att jag förtränger det hela... Drömmer

• KNAS2
    bananmilkshake skrev 2021-04-04 20:35:31 följande:

Är det någon mer som kommer på sig själv med att sitta och tänka typ "hm jag mår lite illa nu efter maten, det var kanske lite för fett" för att sen komma på "just det, kan ju vara att jag är gravid också"?  

Eller som att jag känner molvärken i magen sätta igång och hjärnan undermedvetet registrerar det och tänker att det är dags för mens? Eller är det bara jag som är så sjukt orolig att jag förtränger det hela... 

Jag tänkte den tanken för första gången nu ikväll efter att vi ätit. Men snabbt tänkte jag istället att jag bara hittar på :) hahah!

Jag vill också typ "sova bort" dagar så att det ska gå snabbare att komma upp i fler veckor så jag går och lägger mig tidigt. Dock brukar jag göra det annars med men jag tänker på det mer nu. Jag är lite orolig för jag har inte känt mig extra kissnödig eller trött under dagen ännu och det gjorde jag när jag plussade förra gången.
  • bananmilkshake
    KNAS2 skrev 2021-04-04 21:10:22 följande:

Jag tänkte den tanken för första gången nu ikväll efter att vi ätit. Men snabbt tänkte jag istället att jag bara hittar på :) hahah!

Jag vill också typ "sova bort" dagar så att det ska gå snabbare att komma upp i fler veckor så jag går och lägger mig tidigt. Dock brukar jag göra det annars med men jag tänker på det mer nu. Jag är lite orolig för jag har inte känt mig extra kissnödig eller trött under dagen ännu och det gjorde jag när jag plussade förra gången.

Ja, vill också sova bort tiden! Varje dag går så sakta. Är extremt nojig just nu. :( Ska försöka att inte smitta av mig här i tråden dock. Jag tycker jag är mindre kissnödig än vanligt, haha.
  • Grapefrukt89
    KNAS2 skrev 2021-04-04 21:10:22 följande:

JAAAAA, eller huuuur! Jag vet inte hur mycket jag faktiskt sovit dessa dagar, men en hel del kan jag lova. Har också en app som jag konstant tittar på och försöker räkna ut när de mest avgörande perioderna är, om jag passerat dem, när kan jag pusta ut lite mer, osv. Inte för att det hinner hända mycket från en dag till en annan... Snarare många bäckar små där, som med allt annat... hahaha. Men ivrig och otålig är jag ju! :D

Blir bra att börja jobba på tisdag igen. Hjärnan behöver nog få distraheras lite känner jag... :)

• Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-04-04 21:45:54 följande:

Ja, vill också sova bort tiden! Varje dag går så sakta. Är extremt nojig just nu. :( Ska försöka att inte smitta av mig här i tråden dock. Jag tycker jag är mindre kissnödig än vanligt, haha.

Jag är heller inte särskilt extra kissnödig! Inte noterat det alls, förrän jag behövde gå upp nu mitt i natten lör-sön för att kissa. Det gör jag i stort sett aldrig annars.

Det är skönt att veta man inte är ensam om att dela en liten oro, kombinerat med lycka såklart! Samtidigt kan vi ju i stort sett inte påverka detta. Det är inte vårt fel ifall något gått fel under dessa första veckor. Tkr det är skönt att skriva lite här så att min sambo inte ska behöva ta alla mina tankar! Det är ju verkligen inte samma upplevelse för våra respektive i nuläget, det är ju vi som går runt och känner massa olika saker!

Jag tror det blir skönt för min del att börja jobba på tisdag igen och köra på lite utan att tänka på graviditeten var och varannan minut, hihi!
  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-04 21:56:04 följande:

JAAAAA, eller huuuur! Jag vet inte hur mycket jag faktiskt sovit dessa dagar, men en hel del kan jag lova. Har också en app som jag konstant tittar på och försöker räkna ut när de mest avgörande perioderna är, om jag passerat dem, när kan jag pusta ut lite mer, osv. Inte för att det hinner hända mycket från en dag till en annan... Snarare många bäckar små där, som med allt annat... hahaha. Men ivrig och otålig är jag ju! :D

Blir bra att börja jobba på tisdag igen. Hjärnan behöver nog få distraheras lite känner jag... :)

Ja jag vet inte om de där apparna hjälper eller bara ställer till mer tankar (jag har med app). Tyckeratt jag klickar in på den konstant :)

Jag hade med velat börja jobba men jag har blivit sjuk, jobbar hemma annars men nu är jag sjuk på riktigt, extreeemt hängig och förkyld så kommer nog få sjukanmäla mig (great ännu mer tid att spendera på att tänka på graviditeten) men men, mitt delmål är mitt tidiga UL vecka 8. Håll i o håll ut! :D
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET