BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Jag mår fint!
Inbokad på KUB imorgon (13+3)
Ska bli spännande men samtidigt är man orolig.
Jag mår fint!
Inbokad på KUB imorgon (13+3)
Ska bli spännande men samtidigt är man orolig.
Hallå! Jag mår också bra som jag gjort hela graviditeten hittills :) både skönt och oroande att inte känna så mycket symptom, haha. Idag har jag börjat få endel molvärk när jag anstränger mig, typ promenerar eller går i trappor. Men annars mår jag prima! Gjorde TUL i vecka 9 och såg ett litet pyre med tickade hjärta i alla fall :) går in i vecka 11 på onsdag så det går framåt men så långsamt tycker jag! Haha.
Vilken tur! Jag tänker varje år att jag måste fixa receptbelagt men det blir aldrig av...
Hade gjort likadant! Vad kul att ha med sambon. :) Har ni en bokad tid redan? Jag är lite tveksam om det ens går att hinna få en tid, dom är alltid så fullbokade.
Hej kära ni
Jag har extremt tråkiga nyheter.
På KUB idag märkte man att barnet inte hade några hjärtljud, dog för en vecka sedan..... Extremt ovanligt med missed abortion............
Helt förstörd.
Mår bra! Förutom oro och trötthet.
Berättade för familj i helgen, först sambons och sedan mina föräldrar, det va kul att se en liten tår i deras ögon.
Men oron att något ska hända känner jag fortfarande, är i v10 (v9+5).
Såg ett litet hjärta på ultraljud i v8.
Men mer om den där tröttheten, jag orkar knappt jobba! Nu har jag turen att jobba hemma, så kan säga att jag ofta hamnar i sängen och låtsas va aktiv... känns inte bra
Jag försöker tänka att jag ska njuta av att jag mår bra! Hade ju varit grymt jobbigt att må illa hela tiden och så... jag är lite tröttare än vanligt och får ont i huvudet om jag inte sover bra. Men annars som sagt väldigt bra! Men tycker magen är svår att hålla in nu.. haha. Den är inte stor men gör ont att ha vanliga byxor. Måste nog köpa mig ett par mammabyxor, sjukt!!
Måste bara flika in att jag köpte ett par mammajeans från hm nu... så skööööna!! Köp! :)
Godkväll.
Idag ringde min barnmorska och sa att resultaten av blodprovet förra veckan visade på låga värden på de testen som har med sköldkörteln att göra. (minns ej vad de heter)
Jag behövde bara åka in och göra om proven för att se om det skulle se likadant ut igen. Undersköterskan sa att det var vanligt, men jag blir ändå lite orolig. Någon som varit med om samma?
Tack för ditt svar, känns genast bättre :)
Hur känner alla för covid vaccin? Jag är lite nojig faktiskt... hade jag inte varit gravid så hade jag såklart tagit det utan problem. Nu däremot är jag som sagt lite nojig...