BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Känner exakt likadant. 8 dagar kvar till BF men jag förväntar mig att det kan gå över en vecka (så i värsta fall 15 dagar) utan att det är nåt konstigt. Är dock superorolig för att nåt går snett, att mitt barn skadas, att jag åker på en svår influensa/förkylning och får en svår förlossning + lång återhämtning. Men jag försöker verkligen hjärntvätta mig med att dessa saker "bara" är tankar och att jag får tyvärr bara följa med i allt det som händer. :) Händer det så händer det... Men ja, extremt svårt med ovisshet för mig som har stora kontrollbehov i en sån här situation... :p
Därför är jag på många sätt mer pepp på att ta en utdragen lång förlossning nu än att behöva vänta ut alla dessa ovissheter som triggar jobbiga tankar i ca 15 dagar till :p Men tyvärr är det ju lillan i magen som bestämmer när hon är redo och är "bossen" i det hela trots att JAG JU vill va den som bestämmer... Buuuu... Hahahaha! Sånt är väl livet och det mesta löser sig ju faktiskt ändå... *hjärntvättning på g* xD
Hoppas du slipper gå över tiden. Om en vecka är det inte omöjligt att vi båda har våra bebisar här! Jag kommer ligga fastande på sjukhus iaf, huuuuh. Jag räknar ner dagarna nu mest för att jag är nojig att det ska starta tidigare medan min sambo är iväg och jobbar. Vi har sagt att om hon ska komma tidigare så är det fredag-måndag som gäller, inte när jag är själv hemma. XD