Inlägg från: Fjaril90 |Visa alla inlägg
  • Fjaril90

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Thewalk skrev 2021-07-26 16:45:42 följande:

Välkomna ni nya :)

Ang. att filma på UL så är det förbjudet på Östra i Göteborg också. Jag hade också tänkt att sno idéen som någon härinne hade, att be BM skriva ner kön och ta reda på tillsammans med min sambo efter besöket. Men även där hade Östra regler att de inte skriver ner kön, utan bara meddelar muntligt. Lite tråkigt tycker jag. Jag fick iallafall köpa lite filmer och bilder från UL, bm var ganska generös med detta.

Jag har för övrigt känt sparkar nu vid två tillfällen  (tror jag) :D Så himla häftigt. 

Nej vad tråkigt! Precis så tänkte jag göra (be de skriva ner på lapp). Får fråga BM direkt när det är dags och gör hon inte det så får jag Facetimea hela besöket istället.
  • Fjaril90
    mandarincurd skrev 2021-07-26 23:54:27 följande:

RUL närmar sig med stormsteg, om en vecka är det dags!

Är det bara jag eller är det normalt att vara lite nojig, orolig, rädd haha? Vill ju att allt ska se bra ut med den lille! <3

Mitt är nästa vecka på torsdag och jag kan bara hålla med!! Väldigt nervöst och nojjigt här med, speciellt då jag inte har känt några rörelser jag är 100 på är bebisen.

Samtidigt ska det bli så kul att få reda på om det är en liten tjej eller kille också, ska ni ta reda på könet om det går? :)
  • Fjaril90
    KNAS2 skrev 2021-08-01 15:43:00 följande:

Är det någon mer än jag som inte riktigt har velat (läs: vågat) börjat köpa saker inför bebis ankomst?

Vi har smått börjat prata skötbord, säng, barnvagn och andra saker till det lilla livet men vet inte om det är lika bra att börja ordna med sådana saker. Vecka 23 nu till veckan som kommer.

Vet att man kan börja förbereda när som helst men hur tänker ni andra? :)

Ska iväg till en större babybutik dagen efter RUL görs (på Onsdag) och titta ut lite saker, speciellt barnvagn så vi kan börja hålla koll på blocket, fb marketplace etc. Kommer försöka köpa så mycket som möjligt second hand pga miljön och att det används så kort tid när de är så små att det inte hinner bli speciellt slitet så det känns onödigt för oss att betala mer än det dubbla för att ha något helt nytt i några månader. Men då vi ändå kommer vilja ha det vi har kollat ut så är vi öppna att slå till om det skulle dyka upp, så det kan bli lite ?tidigt? om det blir så.

Annars har vi bara köpt en liten body som vi köpte efter KUB testet var gjort.
  • Fjaril90

Har det varit någon som fått reda på att de väntar en son än? Har säkert missat, men kan bara komma ihåg att jag har läst om döttrar på väg.

• Fjaril90

Har det varit någon som fått reda på att de väntar en son än? Har säkert missat, men kan bara komma ihåg att jag har läst om döttrar på väg.

• Fjaril90

Ah då var det några små pojkar som väntas också. Jag har RUL imorgon och hela tiden känt att det är en tjej som bakas. Trodde mig se en trend av tjej bebisar här inne, så jag var ännu mera säker på att säkert kommer en till haha.

Det spelar ju så liten roll, viktigast är ju så klart att det lilla livet är friskt och mår bra där inne. Men det är ju så spännande att få reda på också.

• Fjaril90
    mandarincurd skrev 2021-08-03 09:54:52 följande:

RUL avklarat och allt såg bra ut! Vi väntar en liten pojke <3

Fick förändrat datum så istället för 29/12 så blev det 25/12. :)

Åh vad kul! Härligt att allt såg bra ut! Grattis till Lill killen.

Imorgon är det min tur såååå nervös. :D
  • Fjaril90

Nu var det min tur att ha RUL och allt såg toppen ut även här. Phu! Den lille gillar att ligga med ansiktet mot ryggen, så det är antagligen därför jag inte känner några distinkta rörelser/sparkar än enligt barnmorskan. Den låg också konstant med händerna på huvudet/nacken och chillade på, inte bara jag som njuter av sista veckans semester, hehe.

I motsats till vad jag tidigare trott är det en liten pojke som växer till sig där inne. Känns så mycket mer verkligt nu när man vet. Jag och mannen har gått runt och fnissat ?vi ska få en SON? och ?HAN mår bra? hela dagen haha.

Uppdaterar mitt BF på listan också. :)

Sellerin, 32 år, BF 16/11

Grapefrukt89, 31år, BF 1/12

Hjzxmjyr, 27 år, BF 2/12

Bananmilkshake, 35 år, BF 3/12

H3JH3J, 34 år, BF 5/12

KNAS, 31 år, BF 7/12

MrsXy, 31 år, BF 7/12

jksk, 34 år, BF 7/12

Neongirl, 39 år, BF 11/12

Litalu, 26 år, BF 14/12

Emjol, 25 år, BF 15/12

BFdec2021, 32 år, BF 15/12

Hatamig, 34 år, BF 16/12

thewalk, 35 år, BF 16/12

VirrePirre06, 30 år, BF 22/12

Fjaril90, 30 år, BF 25/12

mandarincurd, 26 år, BF 25/12

Emlan93, 27 år, BF 27/12

Partytsljus75, BF 28/12

Miss00J, 27år, BF 29/12

• Fjaril90
    mandarincurd skrev 2021-08-04 20:29:11 följande:

Så härligt, det är verkligen den bästa känslan när man fått reda på att allt är okej. <3

Min var inte lika chill som din, flög runt som en vante och bytte position ungefär varje sekund hhah!

Vi var likadana igår, gick runt i en bubbla och var bara allmänt euroforiska över att allt såg fint ut och bebis mår bra haha! Grattis till lillgrabben!! <3

Ja verkligen!! Tack <3 och detsamma! Så galet att det ligger små pojkar i våra magar, som det bästa av allt - mår bra! Vill vara kvar i den här bubblan ett bra tag till, hoppas det håller i sig till de tittar ut!
  • Fjaril90
    VirrePirre06 skrev 2021-08-04 18:39:30 följande:

Vad skönt och roligt för er <3

<3
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET