BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Åh vad trött man blir på dåligt bemötande. Jag ska be om en odling idag också för att se om det kan vara UV-infektion som är en orsak. För precis som du skriver är det ju en bidragande orsak till sammandragningar. Så märkligt att en bm inte har bättre koll.
Jag hade ett tryck i magen som också var spänd för ca 5 veckor sen och misstänkte UVI men då var det inte det. Dock sa den undersköterska jag träffade då att det var helt rätt att kolla upp det, då även hon skulle tolka de symptomen som misstänkt uv-infektion.
Vad bra att du stod på dig och så skönt att du fick ett bra bemötande sedan! Vad mysigt att få se bebisen igen, såklart att det ger en trygghet att se att allt är bra därinne. Kollade de din tapp också? Skulle det bli som häromdagen igen så åker jag in och kollar. Det är ju värt det för sin egen hälsa om inte annat. Idag hoppas jag få lite svar på när man ska reagera på sammandragningar och när man kan låta det vara.
Hoppas det ger med sig för dig med magen snart!
Krya på dig!
Ja verkligen, det var så fint att se och höra henne. Nej dom gjorde inte det, jag trodde det skulle göras men vågade inte fråga. xD Jag antar att läkaren kunde avgöra på allt annat att det inte var någon fara (hoppas jag!). Ja, det är verkligen värt det. Jag känner mig alltid lite dum men vi kom fram till igår att hur skulle man inte känna sig om det faktiskt var problem, och man inte sökte vård!
Tack fina du, hoppas du fick lugnande besked idag och att sammandrabbningarna lugnar ner sig framöver!