Sellerin skrev 2021-08-28 13:43:05 följande:
Åhh. det är minsann inte alltid som känslorna är på topp. Du som precis börjat nytt jobb och det är väl dessutom fler timmar än innan? I alla fall tar det mer tid från dig pga pendlingen? Bara det gör ju en trött och därmed känsligare när man måste lägga mer tid på något. Jag bröt ihop lite ibland efter jobb nu i somras när jag jobbade jättemkt. Det räckte att min sambo frågade hur det var så orkade jag liksom inte. Kändes lite överdrivet men gick inte att styra? Tårarna bara kom ändå.
Vi är ju just nu ?den gravida? bland våra medmänniskor. I början gillade jag inte alls att det första många tittade mot innan de tittade mig i ögonen; var på min mage. Blev lite obekväm i den situationen. Nu har jag vant mig vid att vissa helt enkelt inte kan låta bli, och jag tänker att jag inte ska låta mig påverkas av att andra spanar in min kropp. Jag är ju trots allt väldigt stolt över att få vara gravid och få bilda familj med min sambo :)
När jag känner att någon står för nära i köer ber jag dem hålla lite större avstånd. Jag tycker inte det händer så ofta att folk är för nära, men om du åker buss och står upp så lär ju folk komma nära. Vissa dagar hade jag nog bett om att få någons plats. Känns tryggare att sitta ner än att ha någon som flåsar på en från höger och vänster runt omkring en när man står upp.
Tråkigt med magknip. Kan du ha med dig lite snacks eller frukt om det hjälper dig att äta lite oftare? Mår man fysiskt dåligt så drar det ju verkligen ner ens psykiska välmående också
Jag hoppas att du kan hitta lite tid för dig själv till att få njuta av din kropp nu och känna dig stolt över vad som försiggår på insidan :) du är ju annorlunda/udda just nu mot dina nya kollegor som du skrev var 10-15 år yngre, men annorlunda på ett helt fantastiskt sätt - kom ihåg det!! <3 :)
Det känns faktiskt mycket bättre idag! Så som du säger var det nog trötthet som förvärrade det hela. Ja, jag har mycket längre dagar nu än förut. Åh men nej, inte överdrivet alls! Är det någon gång man ska få vara känslostyrd så är det ju nu. Hoppas det är bättre nu när du inte jobbar lika intensivt. :)
Så bra beskrivet. Det viktigaste är ju hur man känner i sig själv. Jag är också jättestolt! Det hamnade liksom bara lite i skymundan. Jag har aldrig känt mig bekväm med om folk tittar på mig. Jag har varit lite alternativ i mina dagar, stilmässigt. Aldrig extremt (okej kanske som tonåring haha) och alltid på ett nedtonat sätt men ändå! Vissa dagar har jag velat sticka ut lite mer, andra dagar mindre, men just en gravidmage är ju alltid där!
Jag är så dålig på att be folk hålla avstånd... min sambo brukar göra det om det behövs, vet att han hatar det också men han gör det ändå. Jag ska bli bättre på det. Just det fallet som gjorde mig så deppig var när jag stod nere på perrongen på Malmö C och det kom horder från ett ankommande tåg, som bara svepte förbi. :')
Jag är mästaren på snacks! Haha. Har alltid varit en hungrig person så jag har vanan inne. Tack snälla fina du för alla kloka ord och peppen. Den här helgen går i vilans tecken, känns det inte helt bra på måndag så sjukanmäler jag mig. Har haft en del mensvärk under dagen men har bestämt mig för att inte oroa mig och avvakta och se hur det känns imorgon innan jag börjar ringa runt och fråga, haha.