Inlägg från: MissJ00 |Visa alla inlägg
  • MissJ00

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

MrsXy skrev 2021-05-31 20:45:48 följande:

Hej kära ni 

Jag har extremt tråkiga nyheter. 

På KUB idag märkte man att barnet inte hade några hjärtljud, dog för en vecka sedan..... Extremt ovanligt med missed abortion............

Helt förstörd. 

Åh beklagar verkligen! :( se till att ta stöd från nära och kära om ni kan det. Ni tar er igenom det här! <3
  • MissJ00
    mandarincurd skrev 2021-05-31 10:35:42 följande:

Hello måndag :) hur mår alla?

Jag är överlycklig då jag upptäckt att Actimel är sjukt bra mot hård mage. Äter en järntablett varannan dag och har inte en tillstymmelse till förstoppning, så gött! Äter Nifefex, de ska vara snällare mot magen.

Försöker även boka in tidigt ultraljud privat. Hoppas jag får någon tid!

Mår bra! Förutom oro och trötthet.

Berättade för familj i helgen, först sambons och sedan mina föräldrar, det va kul att se en liten tår i deras ögon.

Men oron att något ska hända känner jag fortfarande, är i v10 (v9+5).

Såg ett litet hjärta på ultraljud i v8.

Men mer om den där tröttheten, jag orkar knappt jobba! Nu har jag turen att jobba hemma, så kan säga att jag ofta hamnar i sängen och låtsas va aktiv... känns inte bra
  • MissJ00

Mrsxy, försöker svara på ditt inlägg citerat men det funkar inte:

Förstår att det är tufft, en kompis va med om precis samma sak nyligen, nu tar de nya tag och försöker igen. Men försök njuta av sommarväder och goda drinkar (om du nu dricker) <3 självklart får du stanna kvar i gruppen!

• MissJ00
    mandarincurd skrev 2021-05-31 22:38:14 följande:

Åh vad kul!! Men oron tror jag inte släpper förrän... barnet är ute? Fast då börjar man ju oroa sig för andra saker istället haha.

Då är du och jag också nästan precis synkade, jag är i v9+4. :)

Det verkar dock som att jag är den enda som inte varit på något ultraljud ännu (här i tråden). Hoppas jag får boka in något snart!

Förstår att tröttheten är jobbig. Jag upplever att frisk luft gör mycket och speciellt en rask promenad!

Jag bokade privat, kände att det va värt! Du kommer få en mer exakt dag på gravidveckan vid ultraljud. Men kul att vi är nästan lika långt gångna :D
  • MissJ00

Hur mår alla i värmen? Här i lägenheten är det 27 grader (24 på kvällen om man vädrar) ingen balkong heller. Bor mitt i stan, så att sova med öppet fönster är nästan omöjligt.

Vi försöker hitta radhus eller 4a lägenhet qtt köpa, men känns som man köper på toppen nu. Vägrar iaf föda en bebis i hyresrätt med svartmögel!

Igår va vi ute med kollegor i solen flera timmar, mådde inte bra efter det :(

• MissJ00
    Grapefrukt89 skrev 2021-06-05 16:11:16 följande:

Oj då! Så varmt i er lägenhet:O

Vi vädrar i kors hela dagen och lyckas få ner till stadig temp på 23/24 grader men känns fortfarande varmare än man är van vid. Vi är nog känsligare som gravida. Tempen går ju också upp i våra kroppar som gör att vi känner oss varmare mycket snabbare.

Förstår att ni vill köpa nåt större och eget. Jag och sambon är i samma sits men allt vi kollat på är för dyrt här i sydvästra delen av Skåne... Så vi får nöja oss med det vi har nu ändå... Jag hoppas och tror att priserna kommer går ner lite mot slutet av sommaren eller under höst/vinter oavsett. Kanske hittar ni nåt då? :) 

Åh, jag har sedan innan inte kunnat vara i sol mellan kl 12-15.30 typ för att jag blir bränd snabbt och får problem med mina leverfläckar trots att jag inte är superljus eller rödhårig... Det är väl på ett sätt bra för då är jag ute före eller efter dessa tider och då är det oftast lugnt. Men direkt sol i flera timmar, speciellt för huvudet är ganska utmattande för de flesta. Därför tror jag många behöver bada mycket för att klara av sånt just. Eller växla mellan det och skugga eller ha en solhatt på sig, dricka mycket vätska/vatten.

Känner mig som en riktig liten tant med alla dessa kommentarer, men det har funkat både före och under graviditet, så jag tror att det finns nån sanning i det för min del iaf :)

Priserna är sjuka i Göteborg och runt om Göteborg också, ja vi får hoppas att vi hittar något till hösten senast :)

Ja asså känner att jag är extremt känslig för värmen just nu :/

Hoppas vi hinner köpa en AC i helgen:D
  • MissJ00
    Miniflin skrev 2021-06-07 10:03:41 följande:

Hej på er denna måndag! Hur mår alla? :) Jag mår toppen, lite molvärk och känsliga bröstvårtor men annars som vanligt, men tröttare såklart, verkar som vi alla är det, haha!

Nu är jag i vecka 11 (10+5) så börjar våga mig in i att fråga om den där facebookgruppen som skapades i början av tråden, ska man skriva till någon här om att få vara med? :)

Är också i 10+5 idag! :)
  • MissJ00

Ni som annars har platt mage, såg man något på er när ni gick in i v12? Visst på kvällen är man lite svullen, men det va jag även innan graviditeten.

Jag vägde mig idag och hade inte gått upp någonting, och då har jag ändå ätit mer än jag brukat och tränat mindre.

• MissJ00
    bananmilkshake skrev 2021-06-10 09:29:47 följande:

Intervjun gick bra! Så jag får se om ett tag. Jag sa iaf inget men det kändes såsom jag satt och ljög! Ja usch, det måste känts konstigt. :/ Skönt att läsa här att du mår relativt bra! <3

Jag sa det först när de sa att de ville erbjuda mig tjänsten :) men jag jobbar fortfarande inom samma företag, så det känns skönt. Ingen provanställning eller så. Lite dåligt samvete dock, för när hon redan sagt att jag hade fått tjänsten kunde hon ju inte dra tillbaka det.
  • MissJ00

Varit lite off, lärt upp sommarjobbare och Varit tvungen att gå upp tidigt för att åka till kontoret varje dag, samtidigt som jag sover dåligt pga ljuset och värmen. Va på kub för 1v sedan och allt såg bra ut ???? tänkte lägga ut något på Instagram idag om graviditeten :)

Hoppas ni allafår en härlig midsommar! <3

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET