BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Asså blä, får man klaga?
Är så trött på min gravidmage nu. Den är så jävla spänd idag och det är jobbigt att vända på sig i sängen, resa sig från soffan, böja sig ner, ta sig upp ur sängen på natten för att kissa, svettas ihjäl, vakna femtioelva ggr per natt, hittar ingen skön liggposition för magen hänger i vädret och det blir mellanrum mellan mage och madrass och AJ när han boxas/sparkas nedåt mot madrassen. Eller när han varit sjukt aktiv en hel dag så magen är helt öm?
NÄE nu är jag trött på detta haha :)))
Sååååå hur mår ni andra? (:
Jag tog ett extratäcke till sängen som jag rullat ihop och lägger intill kroppen, antingen framtill eller bakom, beroende på hur jag vill ligga. Tycker det hjälper en att ligga bekvämt i sängen. Ett tips ifall man inte vet var man ska göra av magen när man ska sova :D Samt gillar att ha en kudde mellan knäna, är bekvämt på något vis :)
Men annars tycker jag det går rätt bra för min del, jag har inga större bekymmer än, får gå lite långsammare, men jag trivs än så länge väldigt bra med att vara gravid. Tycker magen är mysig, men definitivt lite i vägen, hihi!