mandarincurd skrev 2021-10-01 07:14:03 följande:
Heeej på er! Skönt att samtliga får vara hemma, så läskigt med lyfta restriktioner tycker jag. Allt på en gång! Dumt? Jaaa. Folk verkar även tro att det är fritt fram att röra sig utanför hemmet trots symtom - hjälp!
Jag knegar på men får tack och lov fortsätta hemifrån. :)
Sammandragningar verkar ni alla ha men jag tror inte jag märkt av en endaste en? Hur känns de?
Mycket livlig bebbe i magen. Igår var han lugnare men han väckte mig nu imorse genom några rejäla karatesparkar, nice. Han har tack och lov inte hittat mina revben ännu.
Men wow, min mage har verkligen vuxit på sig ordentligt de senaste veckorna!!! Sjukt vad fort det går. Och i helgen går vi in i sista trimestern!!!!! Stoppa tiden jag hinner inte med hahah.
Vet inte om någon av er är med i någon facebookgrupp, typ bf december-grupp. Jag måste nog gå ur den. Det är så mycket oro och de sätter verkligen tw på allt. Folk är oroliga och vänder sig till sociala medier för att ställa en fråga som de enkelt hade kunnat ringa vården om. Massa tjöt om bb-väska, 3d-ultraljud, andningslarm, minskade fosterrörelser yada yada. Ber om ursäkt om jag låter bitter, men bitterheten har blivit något förstärkt av graviditeten haha.
Hoppas allt är fint med er alla! <3
Ja det känns lite konstigt med inga restriktioner! Hoppas det ej kommer en smittökning som sen ska påverka våra kommande förlossningar. Men jag räknar med att sambon får följa med vilket som. Han är fullvaccinerad och det är jag också snart :)
Jag tror jag får sammandragningar oftare än vad jag eg förstår. Det var först när jag var på ett besök hos BM och hon sa att hon fick sluta klämma en stund på magen pga att jag fick en sammandragning, som jag förstod vad som kan räknas som en sammandragning. Men senaste veckan har jag fått lite ihållande värk någon kväll, så funderar på om det kan vara förvärkar. Magen spänns och liksom kniper och blir tung på något vis.
Håller med! Så mysigt att vara gravid! En manlig kollega berättade att deras barn kom av sig själv redan i vecka 33 (tvillingar), och bara: är du redo nu? Ehm nej!!!! Jag är definitivt inte redo nu, hahah. Hon får stanna till minst v37!
Haha, vet inte varför vi kvinnor stirrar så mkt ibland, och stirrar upp varandra! Så himla onödigt. Håller med om att det ju är bättre att fråga vården än random folk på facebook :D vi borde ju njuta nu och inte springa runt och oroa oss hela tiden :)
Det där med bitter - mina känslor är lite konstiga ibland också, vissa känslor kan bli lite överdriva. Skällde ut några igår på jobbet för jag tycker de är så grisiga. Hahaha. Sa att det fan inte var okej att sprida sin skit på det viset vid matplatsen, samt att jag bannemig inte accepterar att behöva gå runt och se eländet! De såg livrädda ut (och såklart jätteförvånade för jag är väldigt snäll egentligen, hihi), men städade snabbt undan efter sig, Hahaha! Gick vidare in till min ena anställda och han hade hört allt och vi båda skrattade sedan gott åt mitt oväntade utbrott :) mkt knäppt! Men ja, känslorna rusar runt lite hos mig emellanåt :)