Sellerin skrev 2021-06-30 17:08:49 följande:
Jag går också mot en riktigt intensiv arbetsperiod nu i juli. Sen har jag semester igen i början av augusti. I år ska jag verkligen försöka tänka på att sänka stressnivån, men jag vet ju hur det blir på arbetsplatsen varje sommar, det är långa dagar och mycket övertid. Men nu har jag inte bara mig själv att tänka på, utan även den lilla tjejen :)
Jag tror det kommer gå bra för dig på ditt nya tidsbegränsade jobb i augusti! Blir glad av att höra att din graviditet inte påverkade beslutet om att anställa dig :) vi är ju gravida, inte sjuka eller oförmögna att arbeta! Den långa pendling kan dock vara jobbig, hoppas du kan vila dig på resan till/från jobbet med någon bra podd eller ljudbok i öronen :) lång pendling tar på krafterna tycker jag.
Angående smittorisken i kollektivtrafiken så är jag också lite nojig inför hösten igen, att det ska dra igång när kylan kommer. Men nu får min åldersgrupp vaccinera sig och jag ska verkligen ta mig tid att läsa på bättre om det här mRNA-vaccinet. Just nu lutar det åt att jag bokar en tid för vaccination, men jag vill först läsa på lite mer :)
Detta var ett försök till pepp inför jobbet! Förstår dock att det ändå kan kännas tungt för dig.
Just nu ligger jag här och känner lite skutt i magen. Det är så mysigt och jag är så tacksam :)
Åh, tack för superbra pepp! Det hjälpte!
Ja, försök ta det lugnt så gott du kan i alla fall, och ta hand om dig! Tycker kroppen verkar rätt bra på att säga ifrån också under graviditet? Jag är faktiskt jätteglad att dom tog det beslutet, på intervjun var det ganska tydligt att dom tänkte så också, att det är inga problem så länge jag känner att jag orkar. Så jag tänker lite att orkar jag inte, så gör jag inte, och ingen kan bli arg för det. Och som du säger, så är det ju ett gyllene tillfälle att ta igen alla poddavsnitt jag ligger efter! :D
Jag borde läsa på också, börjar svaja lite i min övertygelse att inte vaccinera mig. Det skulle vara så skönt. Utan graviditet hade jag gjort det direkt, min åldersgrupp har börjat öppnat nu. Hoppas du kommer fram till ett beslut som känns bra!
Men ååh, vad mysigt! Längtar tills jag känner tydligare. Just nu är det lite så där, "det där kan inte vara mina tarmar, så har det aldrig känts förut". Det liksom duttar lite? Jag har inte känt fladder, eller fisksprattel som det ofta ska börja med, utan mer duttar. Haha, kommer inte på nåt bättre ord. :D