mandarincurd skrev 2021-11-15 07:49:32 följande:
Hallå hallå alla, fint att ni är några som uppdaterar flitigt :) det verkar som att ni alla är vid gott mod i alla fall och OM så inte fallet är - håll ut! Nästa månad har vi garanterat våra bebisar (om man inte som jag är beräknad i slutet av dec och kanske får en januaribebis). Förhoppningsvis INTE!
Har ni packat BB-väskan? Jag känner att det kan vara dags. Vi har enbart tidiga födslar i min släkt så den borde nog egentligen vara packad redan hehe.
Så skönt för er som fått beviljat snitt och ett satt datum. Vi andra får go with the flow tillsvidare. :)
Fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med amningen. Vet att det är det bästa för bebis och får jättedåligt samvete över att jag eventuellt kommer välja bort det? vi får se.
Ha det fint hörrni <3 och Sellerin vad spännande med slemproppen! Har det kommit något bebbe ännu?
Hej! Fint att höra från dig med! :D
Har precis packat BB-väskan klart för både mig, sambon och bebben. Allt annat är tvättat, monterat och redo inför att vår lilla tös ska komma! :) Har BF1/12, så det kanske var på tiden... :P Vissa är ju snabbare med att packa förstod jag det som när till o med min BM frågade om väskan var redo för 2 veckor sen... Sen har man ju latensfasen när värkarna är oregelbundna upp till 1 dygn, så i värsta fall om man inte skulle va redo med packning så har man lite marginaler att fixa med det då också om inte nåt läskigt/mer akut inträffar (vilket är ju väldigt mycket mindre sannolikt).
Tror du ska köra på det som känns bäst för dig och du kan ju alltid testa amningen när fött och sen ändra dig. Eller tvärtom... Vissa tycker det är jobbigt med amning trots att de får det att funka superbra under en längre tid, andra vill så gärna men får inte det att funka ändå etc. Finns lösningar oavsett och inget är mer rätt eller fel :). Vi kvinnor ska ju också orka med så mycket, återhämtning från förlossning + graviditet, omställning till föräldralivet med en nyfödd osv. Så det är ok om det inte blir som man tänkt sig eller velat. <3 Det viktigaste är att man tar hand om sig själv samtidigt som man tar hand om sin knodd, för mår man som förälder inte bra så är det svårt att finnas 100% för ens barn.
Sellerin skrev 2021-11-15 18:20:53 följande:
Hahahahahh!!! :D 10/10 på den från Grapefrukt89!!
Är också exhalterad över de kommande förlossningarna här i vår tråd! :D Hur mår du Sellerin? Har din tös signalerat lite mer kring när hon vill titta ut eller chillar hon fortfarande järnet i den trevliga "Miami-temperaturen" i magen? xD