BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Vi har ett ärvt babynest som väl får hänga med mellan t ex. soffa, bebis säng och vår säng. Verkar vara ett smidigt sätt att flytta på sovande bebis. Vagn hämtade vi förra veckan och ett i princip oanvänt babyskydd har vi köpt på Marketplace. Något som kvarstår är en varm åkpåse till vagnen, men det hinns nog med.
Toppen att kunna ärva saker! Tänker också att ett babynest kan vara ett smidigt sätt att flytta på sovande bebis, plus att bebis kan vara med där man är men ändå ligga lite själv om det funkar. Vi köpte en åkpåse när vi var på Gekås. En stor så vi får vika den första tiden, men det ska tydligen funka bra. Det går ju beställa online också, så ni hinner säkert köpa en. :)
Skönt att du slutat jobba ju, så nu är det bara vila på :) Vi har lånat ett babynest från en kompis av märket liewood som har handtag och verkar vara bra (ena katten sover där hela tiden xD). Jag har även någon billig amningskudde för typ 350kr som jag får se om jag ska använda eller ej. Det stora vi har kvar att köpa nu är åkpåse till babyskydd (voksi move) samt en miniåkpåse till liggdelen på barnvagnen, badbalja på Stativ, sängkläder/spjälsängskydd, täcke och är även sugen på en tripp trapp stol med newborn set (dyrt även begagnat tyvärr). Det är ju inte billigt att skaffa barn om man säger så haha :D
Vad bra att kunna låna ett babynest. Då kan ni ju se om det används. Haha vad sött att katten sover där nu. :) Jag funderar på att beställa en billig amningskudde från Jollyroom, fanns för 200-300kr. Vi köpte en ganska billig åkpåse på Gekås, så hoppas den funkar. Det blir ju oftast inte så kallt här på vintern. Har hört att det inte är värt att köpa en åkpåse mini då den bara kan användas i några månader. Ska tydligen funka att vika in den stora istället och ha i liggdelen. Täcke har vi inte heller köpt, tänker att filt kanske funkar första tiden. Vi har badkar så köpte bara en liten insats som lilleman kan ligga i när vi badar honom. Stolen är jag också sugen på, men kanske avvaktar lite. Det kostar ju en hel del som sagt. :D
Åh va skönt att du kan rå om dig själv i lugn och ro nu! Oj! Visste inte att man kunde få sånna domningar/smärtor av att man lägger på sig vätska! Skönt ändå att du enligt BM slipper både nästäppa och domningar/smärtor snart. :)
Vi har köpt babynest från Liewood, det är en av de få som finns med handtag tydligen. Jag fick tips av vänner uppe i sthlm som köpt babynests och varit supernöjda så därför köpte vi det med. VI passade på när de hade nån rea då den va lite dyr, så då tog vi billigaste "färgen/mönstret" som fanns tillgänglig. :P
Jag har en gravidkudde som primärt räddat min sömn, men som kan användas som amningskudde också. Sen vet man ju inte hur det är med att amma eller komma i rätt position med bebben i amningen. Får se om det blir använt i sånt syfte eller inte! :) Men kort svar: Ja, jag har en sån jag kan använda om det behövs ^^
Babynest med handtag låter ju väldigt smidigt. Enkelt att flytta den då. Har kollat på ett lite billigare på Jollyroom, men ska spana in Liewood också. Smart att passa på när det är rea. :) Jag köpte en massa babykläder när det var rea på Lindex och Cubus nyligen.
Åh vad smart med gravidkudde som kan användas även som amingskudde. Då är den ju redan värd sitt pris. :) Jag köper nog en billig amningskudde och testar. Kan ju vara bra att ha om det funkar.