BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
God morgon alla nyblivna morgon människor!
Jag har tyvärr börjat blöda igen igår, med lite kramper och en del koagulerat härliga klumpar av blod. Med fem missfall i bagaget känns det inte alls positivt och väldigt bekant. Numera kommer bara färskt blod och inte i samma mängd och det gör inte ont längre. Dagens test är fortfarande väldigt starkt men svagare. Psykologiskt försvann alla symtom i och med blödningen, även om brösten gör ont så gör det inte det i mitt huvud längre. Så så var det nog åt skogen med den här graviditeten också. Tänker jag. Kommer fortsätta ta tester för att bekräfta det jag redan känner.
På tisdag ringer jag IVF kliniken och hör med dem hur vi går vidare eftersom vi inte kan försöka naturligt. Om det ens är lönt att fortsätta stoppa in befruktade ägg i mig eller om vi ska tänka om och kanske använda någon annans gener. Vad vet jag. Missfallsutredning är gjort utan fynd för längesen, med hysteroskopi utan fynd och inga genetiska deffekter på oss eller autoimmuna sjukdomar. Så här står vi nu, fem år senare och med fler frågor än svar. Är så fruktansvärt besviken på det här nu. Nästan så jag inte vill ha barn längre.
Är ändå glad för att jag vågade gå med här då jag inte kunnat vid de tidigare graviditeterna för att det är svårt att alltid vara den som blir det dåliga exemplet, det är svårt att tro att man ska slippa bli det. Men men, hoppet är det sista som överger en säger dem och jag omfamnar alla gånger jag vågar vara positiv. Jag vet att det ordnar sig och vi repar oss alltid men första dagen av insikt är alltid tuff. Men sen kommer vi igen.
Tack för mig och lycka till ni andra!
Åh... Va fruktansvärt tråkigt. Tungt att inte riktigt veta heller vad som kan vara orsaken till att det blivit så för er och att ni kämpat länge. Förstår att det tär och att det är svårt att känna motivation eller lust till att vilja ha längre.
Så stark och modig du är! Det är inte lätt att gång på gång ta sig upp efter en sådan resa ni befinner er i. Jag hoppas verkligen att ni orkar med att fortsätta kämpa och att ni blir föräldrar en dag! <3
Lycka till med allt! Var snäll mot dig själv, ta hand om dig själv, och ta hand om varandra! <3