BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
Hej alla! Hoppas ni mår bra! :)
Nu har jag äntligen slutat jobba, vilket känns otroligt skönt. Märks verkligen att magen är tung nu, så det ska bli skönt att bara kunna vila och börja fokusera på att ta sig igenom förlossningen. Mår fortfarande bra förutom att jag har fått carpaltunnelsyndrom i höger hand, så det gör ont och fingrarna domnar bort ibland. :( Har tydligen att göra med all extra vätska i kroppen som trycker på en nerv. Min näsa är även konstant täppt. Vill minnas att flera av er skrivit om nässpray-beroende så jag får sålla mig till klubben nu haha. Enligt BM ska det ge med sig så fort bebis är ute så jag hoppas verkligen det.
Idag ska vi åka och hämta vår barnvagn och babyskydd som äntligen kommit, så sen kan vi andas ut lite. Näst på listan är att tvätta alla kläder och packa BB-väskan så den är redo. Har BF 11/12 men känns bra att ha det klart i tid ifall han skulle titta ut lite tidigare. :)
Någon som köpt ett babynest? Har hört att det ska vara bra att ha, så tänkte nog beställa ett sånt. Funderar även på att köpa en amningskudde, men är lite i valet och kvalet på om man behöver det eller inte. Har ni köpt?