Fjaril90 skrev 2021-08-15 21:52:29 följande:
Vad kul att så många har köpt vagn! Det har vi med - en Silvercross Wave. Tyckte den kändes skön att köra - lätt att ställa in/ändra handtaget så det passade mig och mannen som är ganska långa och var den absolut snyggaste vagnen (i vårat tycke) när vi tittade och testade runt i butiken. Hittade en second hand av en tjej som plötsligt hade behövt byta till en smidigare vagn för pendling då hennes arbetssituation hade ändrats, så den var knappt använd - blev ett riktigt kap.
Blir så glad av att se barnvagnen (och babyskyddet som kom med) - man längtar ju ihjäl sig till det är dags och ens unge ligger där i!
Förutom barnvagn har vi köpt ett babygym (för det var så sött), lite lakan och kläder. Säng är nästa på listan och det blir nog en Troll Lux som jag såg att någon annan här också kört på, i grått om det dyker upp till ett juste pris i krokarna :)
Hur tänker ni med mängden kläder och storlekar?
Tycker det är SÅ svårt att veta hur mycket man ska köpa av varje storlek.. de kan ju bara ha det någon månad.. Vi har köpt några få plagg i 50, lite fler i 56 och 62 men alla dessa storlekar och plagg räcker alltså bara till kiddon är drygt 4 mån (!?) galet ju haha.
Lite avis på de som får sommarbebisar och bara behöver ha några få bodys och inte en hel vintergarderob...
Kommer skriva upp vad vi saknar i bebisens garderob när det närmar sig till en kommande motvillig babyshower (verkligen inte min grej det där, men har en ingift släkting som har tjatat sig till att få hålla/planera en så får väl ta nytta av att folk vill ge en saker.. haha...)
Ska nu ha babyshowers?
Så mysigt att få ha vagnen och allt hemma <3 vi har ?bara? köpt ett begagnat skötbord hittills, och mamma har köpt några plagg. Är också helt lost i hur mycket som behövs av allt, tror det är därför vi knappt köpt något ännu haha. Men får man en kräkbebis och behöver fem ombyten per dag så krävs det ju en rätt stor uppsättning kläder om man inte har tvättmaskin. Vi bor i hus och har tvättstuga tack och lov, så förhoppningsvis klarar vi oss på typ 12 bodys i varje storlek? och JA, de växer snabbt! Dock har jag erfarenhet av att de kan ha storlek 50 längre än vad man tror, upp till en månad i alla fall!
Vill också ha en fin spjälis och Trolls är ju sååå fina. Har tyvärr kärat ner mig i en stokke (: hoppas hitta begagnat men annars kan det råka hända att jag köper en spjälsäng för 4000 lol.
Babyshower förväntar jag mig faktiskt att mina vänner överraskar mig med ;)