Grapefrukt89 skrev 2021-03-31 10:28:44 följande:
Fattar att det känns jobbigt, alla erfarenheter formar ju och påverkar en på olika sätt. Men jag tänker att detta är ju ett nytt ägg, en ny chans! Så kanske att det är svårt att jämföra rakt av även om man såklart inte kan förminska det man gått igenom... <3
Är i samma sits med symptom just nu.... Har inte så mycket molvärk de senaste dagarna utan mest spända bröst så jag börjar ju undra...
Tänker du göra tidigt ultraljud? Före en eventuell KUB? Är kluven själv och vet inte riktigt. Känns jobbigt att komma till KUB och se att inget hjärtljud finns men det betyder ju inte att bara för att man gjort ett ultraljud innan, att man med all säkerhet kommer hitta det där... :/ Finns ju tyvärr inga garantier för nåt. (BUUU). Jag som är en kontroll-freak vill ju ha mina garantier, haha! :P
Åh, tack för peppen! Du har rätt, det är ett nytt ägg med nya förutsättningar. :) Det känns mycket bättre nu. Vi har berättat för våra familjer också så vi ska slippa smussla och så dom vet om det går dåligt igen.
Jag tycker vi alla officiellt slutar lägga så mycket vikt på symptom nu så här tidigt. :D Tänk att en del inte ens vet att dom är gravida den här tiden, och inte märker nåt heller.
Ja, det kommer jag göra. Jag hoppas sjukvården tycker det är rimligt att jag får ett VUL, annars går vi till en privat. Men jag tänker vänta till v.8 helst, dom förra gångerna när jag fick kolla pga oro så var det för tidigt för hjärtslag och det var så plågsamt att gå och vänta och inte veta (eller som sist när vi fick falska förhoppningar). Så nu vill jag vara garanterad att få veta direkt.
Nej det finns ju inga garantier, och det gör mig också totalt galen!!