Liberalernas högersteg.
En kamp för överlevnad och rätt val.
En kamp för överlevnad och rätt val.
Inte alls säkert till fördel, men läget var så prekärt att något drastiskt måste göras. Det har ju bara gått utför sen förra valet, trots ledarbyte. De tar gärna röster från M och KD, bara de överlever valet.
Men som du säger, det ska bli intressant att se vartåt det barkar för L.
Jag ser det är Sabuni som tagit dom dit dom är nu.
Dock är det komiskt att kalla sig för liberaler och ge sig i kast och alliera sig med bland annat antiliberaler, då är det nått som gått allvarligt fel.
Och det jag undrar mest, det är hur lång tid kommer det ta för L att bli ett satellitparti till SD som med KD och denna sjuka synkronisering som uppstår, och där andra tankar än en är inte tillåtna.
Tror att de kommer åka ur riksdagen till nästa val. De väljare som är emot SD kommer inte rösta på dem. De som är för SD kan väl lika gärna rösta direkt på dem eller M.
Sen tycker jag att det är så konstigt att Sabuni, som själv kom hit som asylsökande, vill stänga möjligheten för andra som behöver den chansen.
Liberalerna är det mest poänglösa parti i Sveriges Riksdag. Jag bryr mig varken till eller ifrån vilka de väljer att samarbeta med.