• Anonym (Hehe)

Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?

Vad tror du, är det män eller är det kvinnor (rent generellt) som är jobbigast att ha ett förhållande med? Vem brukar vara jobbigast i ett förhållande? Motivera gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?
  • Anonym (Up)

Samkönade relationer med kvinnor är de mest våldsamma.

Samkönade relationer med män är de minst våldsamma.

Det kanske säger något.

Kvinnor har större kontrollbehov, bekräftelsebehov, är kritiska, missnöjda och letar hela tiden fel på sin partner. Två personer av detta slag i en relation blir såklart problematiskt. Är det bara en person som är så får den andre anpassa sig och lära sig ta skit. Är ingen av personerna så blir det harmoniskt.

• Anonym (Puls)

Hur långt är ett snöre?

• LillaTjockaBertil
    Anonym (Puls) skrev 2021-03-28 17:09:14 följande:

Hur långt är ett snöre?

Det beror på vilket forum man frågar på.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (Up) skrev 2021-03-28 17:07:51 följande:

Det kanske säger något.

Kvinnor har större kontrollbehov, bekräftelsebehov, är kritiska, missnöjda och letar hela tiden fel på sin partner. Två personer av detta slag i en relation blir såklart problematiskt. Är det bara en person som är så får den andre anpassa sig och lära sig ta skit. Är ingen av personerna så blir det harmoniskt.

Det här låter spännande. Finns det några vetenskapliga artiklar som påvisar att kvinnor är mer våldsamma än män?
  • Anonym (A)

Jag tror att oavsett vilket kön man har så är det motsatta jobbigast att leva i en relation med.

• Anonym (SCB)
    Anonym (Up) skrev 2021-03-28 17:07:51 följande:

Det kanske säger något.

När man lägger fram sina personliga åsikter som om det vore fakta, är det bra att bifoga en tillförlitlig källa. Om man vill bli tagen på allvar alltså. Men du kanske bara är ute efter att provocera?
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (A) skrev 2021-03-28 17:38:56 följande:

Jag tror att oavsett vilket kön man har så är det motsatta jobbigast att leva i en relation med.

Fast egentligen är det kanske bättre om man ser det som att man har en relation med person istället för att man har en relation med ett kön.
  • Anonym (LS)

Jag är en bisexuell kvinna och jag tror att kvinnor är jobbigast att leva ihop med, rent generellt alltså. Jag har bara varit tillsammans med män.

Min uppfattning är att kvinnor (kom ihåg att detta är generellt!!) är mer svartsjuka än män, letar fel på sin partner, vill bestämma och styra över mannen och bestämma när och om han får vara med sina vänner, gnäller och tjatar mer, är mer känsliga och fjantiga och startar bråk och tjafs för onödiga saker. Samt att det finns en hel del kvinnor som faktiskt slår sina män (bitch slaps typ) men ingen tar det på allvar och ingen bryr sig för att det handlar om just kvinnor, men om en man gör samma sak mot sin kvinna så tar det hus i helvete.

Jag har också läst att samkönade relationer mellan kvinnor är de mest våldsamma, men jag har ingen källa på det och jag orkar heller inte leta upp någon källa (det finns säkert att hitta) så jag har inga riktiga belägg för det, men det skulle absolut inte förvåna mig om det faktiskt är så.

• Anonym (A)
    LillaTjockaBertil skrev 2021-03-28 17:51:15 följande:
    Fast egentligen är det kanske bättre om man ser det som att man har en relation med person istället för att man har en relation med ett kön.
    Du kanske fattade poängen fast du vill märka ord??
  • Anonym (Kvinna)

Jag tror kvinna. De är svartsjuka och gnälliga. Tycker det är orättvist att mannen tjänar mer trots att hon inte satsat på utbildning och karriär, och det är orättvist om de inte har gemensam ekonomi. Lägg till att hon sen tar hela föräldraledigheten och går ner i arbetstid för att hon tjänar mindre, något som inte kommer bli bättre av att hon går hemma...

Sen vill hon separera men då har hon inte råd... Kvinnor ser, generellt sett, inte om sitt eget hus!

Vidare så tillåter hon att mannen slipper tvätta för att han "inte kan". Varför gör man så? Ha separata tvättkorgar då!

Tycker att många kvinnor är ganska korkade faktiskt.

Svar på tråden Är män eller kvinnor jobbigast att leva i en relation med?