Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
Förstår hur ni känner. Har flera bekanta som får sitt andra barn och flera som ska får deras första. Med vårat första graviditet så hade vi haft ca 4v kvar innan bf nu, och min bror och hans fru har fått deras första och jag hade sätt i fram emot täta kusiner där men då åkte man på ett MA i stället och en partiell mola på det oxå, två spermier som befruktade samma ägg. Sen ca 4 månader senare ett missfall i v.5+4. Nu har man en kontroll på hcg kvar sen får vi äntligen sätta igång igen. Tråkigt att det är olika i olika landsting men kontrollerna av missfall och kontroll av hcg.
Ja det är tråkigt, tycker inte man fick så mycket vägledning heller. Kanske gyn borde ha sagt till mig att ta ett testa-tidigt för att vara säker. Hur ska jag nu veta? Tänkte vänta till nästa vecka och då ta ett digitalt. Men frågan är om jag skulle få ett positivt resultat kan jag lita på det då? Hur låga hcg-nivåer läser det vanliga digitala med veckoindikator? Det bör väl vara mindre känsligt än ett testa-tidigt? Så om jag fick väldigt svagt på testa-tidigt denna vecka så skulle väl digitala inte ge utslag nästa vecka om jag inte är gravid? Eller? Haha ååååh vilken vetenskap detta är!