September1518 skrev 2021-08-07 20:16:30 följande:
Det har varit klarrött, brunaktigt, mörkrött, rosa, orange, riklig blödning i över tre timmar med klumpar, blodfärgade slemtrådar och Gud vet vad! Började i vecka 9, stora blödningen i vecka 10. Fortsätter än men mycket mindre. Så jag har gått igenom alla möjliga varianter på 7-8 veckor nånting.
Hoppas det går bra för dig med! Finns så mycket anledningar till varför det blöder i graviditeten. Bara jättetråkigt att du inte får komma in och titta. Kanske är för tidigt för att se något. Får du inte komma till gynakuten heller?
Oj, okej, det låter verkligen jobbigt, men vad skönt att allt gått bra ändå! Vet dom inte varför det har blött?
Jag har inte försökt. Men vid mitt senaste missfall hade jag jätte svårt att få hjälp.. Jag tyckte då att det kändes överdrivet att åka till gynakuten, men gynmottagningen "bokar inte in planerade undersökningar"?? Super konstigt enligt mig.. Så när jag väl åkte till gynakuten var gravtestet negativt, men hade fortfarande ont, men då gjorde dom inget (ca 6 veckor efter missfallet).
Ja jag antar att det är för tidigt för att kunna se något, är bara i v. 4+5. Så får väl vänta och se.