September1518 skrev 2021-08-04 21:23:15 följande:
Ja det har du rätt, längtar till halvvägs och sen vecka 22 när bebisen kan överleva om den föds :)
Förstår det, tiden går så långsamt. Tror särskilt för oss som fått missfall och man är ständigt medveten om risken på ett helt annat sätt än innan man upplevde missfallet.
Jag har mått bra, spytt en del vilket har känts skönt då det är ett tydligt symptom. Förra graviditeten hade jag inga som helst symptom på alla 12 veckor fram till missfallet. Men i övrigt har jag inte känt något och jag har hela tiden försökt avskärma mig utifall att så vet inte om jag riktigt greppat att jag är gravid än. Ibland kommer jag nästan på det i vissa situationer ?juste jag kan inte dricka på festen på lördag, jag är ju gravid!? Sen nästan känslan av ett litet ?eller??. Längtar till RUL då jag får se bebisen igen! Nu känns det nästan overkligt faktiskt (:
Ja, jag tror absolut att man får en liten annan syn på en graviditet efter ett missfall..
Haha, gud kan verkligen tänka mig att det är så! Jag kommer nog inte fatta att jag är gravid på ett tag.. Jag längtar efter att få lite symtom! Nu är jag mest trött, lite ont i magen, väldigt hungrig :)
Så häftigt att få se bebisen!