Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
Hej på er tjejer,
Läste snabbt igenom tråden och kände - här vill jag hoppa in.
Min story: Har två barn på 3 och 6 år. I augusti 2020 bestämde vi oss för att försöka för en tredje. Plussade i slutet på november och var överlycklig. Slutet på januari, i vecka 12 började jag blöda, åkte in på gynakuten som konstaterade MA. Efter det skickades jag hem. Aldrig känt mig så utlämnad som där och då.
Så chockad dessutom - första missfallet.
Några dagar senare satte det igång att blöda ordentligt och allt kom ut. Tyckte det var så skönt att slippa skrapa och ta tabletter (hade en bokad tid).
FIck ta HCG prov varje vecka tills det var på 0. Tog 6 veckor. Längsta 6 veckorna någonsin när det enda man vill är börja försöka igen.
Efter det har jag haft menscykler på 40 dagar. Och antagligen rätt så kass ÄL (om ens någon). Träffade en urgullig gyn som skrev ut Letrozol till mig. Så nu har jag tagit första kuren och har beräknad BIM på lördag. Tjuvtestade mig precis och det var negativt. Försöker vara positiv och peppad men det är verkligen svårt när man hela tiden tänker "nu hade jag varit så långt gången i min graviditet om inte..."
Ja juste - det alla säger om att man är såååå fertil efter missfall. Stämmer verkligen inte in på mig iaf.
Får jag fråga hur långa din cyklar var innan MA? Funderar på om mina cykler kanske också ändrats/kommer vara annorlunda än tidigare.
Ja, känner igen mig i det där. Denna veckan har varit lite extra jobbig för jag skulle varit i vecka 20/21 och en kompis berättade att hon var gravid i vecka 20, så vi skulle varit i samma vecka. Sen har flera influencers också gått ut med deras graviditeter just denna veckan och en är i vecka 20. Egentligen borde man ju vara glad, för de betyder ju att folk blir gravida och behåller barnen, men det hugger ändå lite i hjärtat. Men det är ju verkligen hoppfullt egentligen och jag är inte avundsjuk av mig för andra saker, så försöker tänka positivt!
Ang att det är lättare att bli gravid efter MF - så skriver jag det för att det ska gå i uppfyllelse haha, låt oss hålla kvar den tanken att vi alla här blir gravida snart och att vi inte behöver uppleva det här igen.