Hallonglass91 skrev 2021-05-03 06:44:09 följande:
Välkommen hit, beklagar ditt missfall.
Uppdatering från mig- jag kunde inte hålla mig så jag testade mig idag. BIM är på fredag eller lördag så ett tidigt test borde ju gett positivt svar idag. Men som jag anat gav det inget positivt svar. På något sätt ser jag lite blått men tror det är jag som så gärna vill se det att jag skapar den bilden i huvudet. Visst är detta helt negativ?
Känns som ett slag i magen det här att testa sig när det inte ger positivt svar så jag ska invänta mensen nu och ev testa mig igen på fredag. Har någon av er vid förra graviditeten testat er med ett tidigt graviditetstest och fått negativt svar och sen positivt mer vid BIM? Vore ju skönt att veta om man ska hålla hoppet öppet tills fredag eller bara gå vidare/distrahera mig.
Men jag får påminna mig själv att det inte är konstigt om det inte går direkt... Men känner ni igen er i att man är lite mer otålig nu än innan MF?
Hoppas det går bättre för er andra nu! Kram
Tyvärr svårt att se tydligt på testet såhär på bild, vågar varken säga bu eller bä!
Jag delar med mig av lite egna tankar kring känslan av otålig efter missfall. Jag blev väldigt förvånad av att bli gravid direkt efter att ha tagit ut spiralen, hade räknat med och hoppades på ett plus innan sommaren var slut. Men nu när det gick så snabbt så börjar jag helt plötsligt tänka att "det är nu eller aldrig, måste måste ske nu", och så tänkte jag inte alls när vi började försöka. Så jag har kommit till insikt att jag måste ta ett steg tillbaka igen (i sättet att tänka), försöka landa i att det också ska vara kul att försöka skaffa barn. Känns som att jag hamnat i nått maniskt tänkande kring att plussa.. Dock är det kanske lättare sagt än gjort att sluta tänka på det hela tiden, men nu har jag i alla fall uppmärksammat det..
Jag kan inte hjälpa dig i frågan om negativt "testa tidigt" då jag fortfarande testar starkt positivt trots mens :( håller tummarna, kram!