LinaJ87 skrev 2021-04-04 07:24:39 följande:
Superskönt att kroppen faktiskt fungerar!
Googla är ingen bra idé, men det vet du. Mycket tidiga blödningar hos oss, med olika resultat. En del MA, också med olika resultat. Behöver inte alltid vara kört bara för att man inte sett någon hjärtaktivitet på mvc.
Håller tummar och tår för att din sambo får en riktigt fin födelsedagspresent. <3 Ska du testa eller du väntar på att mensen uteblir?
Det är en fruktansvärd ide. Det enda som ledde till det var att jag fick tummen ur och tog hCG prov som visade normalt. Men ville inte belasta sjukvården i onödan om det är så pass tidigt så det inte ens kanske syns alls. Nä, då väntar man istället, det är mycket bättre (jag hade även ett besök hos min gyn 29e mars där jag skulle göra vul men sen blev det framflyttat till 8e april men sen blev de 30e mars, oklart fynd hittades, hade äl 23e mars)
Vi ska faktiskt vänta tills efter min mens helt ska va över enligt sin cykel. Den 11e med andra ord. Spännande vecka det här. Se om det är mf som behagar komma ut eller om det kom ut vid blödningen, men att det "tog sig" på ÄL - Ursäkta okänsligheten med beskrivning.
Hoppas det kommer funka bra med stickorna! O hoppas du slutar blöda snart.
Min sambo sa också att "då vet vi att du kan bli gravid" Så, man får väl se de positiva i det ändå :)
Sopkvasten skrev 2021-04-04 09:27:25 följande:
Hej tjejer! Idag är jag på mens/missfall+10. Inte blödit på några dagar vilket är jätteskönt. Tog ett gravtest idag som är svaaagt positivt vilket irriterar mig enormt! Ska börja med clearblue ägglossningstest imorgon bitti och risken finns ju att det blir falskt positivt eftersom jag har gravidhormoner kvar i kroppen...
Hur mår ni? Håller tummarna för er! :)
Skönt ändå att det känns lite lättare för dig! håller tummarna, även om det kanske ger falsk positivt, att kroppen återhämtar sig och att det sen bara är o köra. Skönt att fått kollat att allt är ute så man vet om det.