• Spucks

Brister i engagemang i förskoleklass

Jag tycker att det låter jättebra! Barnen SKA leka fritt och inte konstant bli underhållen av någon eller något. Jag ser det alltså som underbart om mina barn kan leka fritt ute, utan att pedagogerna lägga sig i. Speciellt eftersom du klagar på att det är stökig i skolan. En anledning till stökiga skolor i Sverige är att barn blir underhållen alldeles för mycket, vilket leder till att månge inte klara av att INTE bli underhållen under en längre tid. Dem förväntar sig bli animderad konstant och kan inte bara sitta tysta och lyssna eller jobba ett tag. 

Och geggan ... vad underbart! Jag älskar när mina barn är helst smutsiga, för då har dem lekt ordentligt. Ju smutsigare desto bättre.

• Spucks
    Challenger skrev 2021-03-27 10:18:06 följande:
    Det fantastisk är ju också att jag känner till att barn blivit orosanmälda av skolan för att det haft för skitiga ytterkläder. Den är rolig eller hur? Först skiter skolan i barnen så de kan grisa ned sig hur som helst. När så kläderna inte är hela och rena dagen efter så reagerar någon "pedagog" vid påklädning och skickar in en orosanmälan. 

DET är såklart lite märkligt, för att uttrycka det milt. Även om barnen inte blir smutsiga på skolan, så ser jag inget problem med skitiga ytterkläder. Mitt barn går oftas till dagis med smutsig overall eller jacka, för det blir ju smutsig när han lekar (även utanför dagis, dvs. när han är ute med mig) och jag ser ingen anledning till att tvätta dem oftas. Dem är ju bara på utomhus, så kan nog kvitta hur rena eller smutsiga kläderna är.

Svar på tråden Brister i engagemang i förskoleklass