Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?
Hur ska du ha det?? Kollegor som man umgås med dagligen kan gott och väl räknas till den mindre grupp man kan umgås med även på fritiden.
Hur ska du ha det?? Kollegor som man umgås med dagligen kan gott och väl räknas till den mindre grupp man kan umgås med även på fritiden.
Det är en väldig skillnad. Utomhus kan man umgås mycket friare. Man ska inte gå HEM till de man inte umgås regelbundet med.
Det var du som påstod att ts umgås med de som skulle på festen, fram med citat från ts eller så är det bara påhitt från din sida:VAD baserar du det på??
Jag citerade ur pandemilagen som gäller till och med 30/9 2021 och citatet kommer från Regeringskansliet.
www.regeringen.se/artiklar/2021/01/lattlast---om-covid-19-lagen-pandemi-lagen/
Nej, det är nog ingen som tror att du umgås med så många personer, men det är ju inte det vi diskuterar. Här handlar det om att du om och om igen påstår något som är fel och som vanligt vägrar att ge med dig när du blir överbevisad. Varför gör du så?
Tycker du att situationen är jättemycket bättre nu, eller vad menar du är orsaken till att vara mindre försiktig?
Du har fel, det där började gälla i Januari.
Vad jag vet gäller det fortfarande. Kan du länka till att det inte gäller längre?
Men då ska du inte säga att det är "uppenbart" om ts själv inte sagt det. Du sitter och antar att de umgås nästan dagligen, bara för att de är släkt. Så ofta har man inte tid att träffa så många människor, kusiner och annat, för att kunna räknas till den mindre grupp av människor man umgås med ofta. För att kunna säga ofta räcker inte att man ses ens en gång i veckan, utan det ska vara så gott som dagligen. Jag vill påstå att det inte tillhör vanligheterna att umgås så tätt med så många människor, släkt eller inte.
Vadå "tydligen"?? Det finns ingenting som talar för det!
Det står förstås samma sak på myndighetens hemsida.
Det gäller i så fall de man bor med,Det gäller fortfarande. Läser du aldrig tidningen eller följer med nyheterna?
FHM kan inte förlänga lagen. Det är det regeringen som gör.
FHM kan bara komma med rekommendationer.
Vad är det du inte förstår?
Vad är det som säger att de ingår i samma grupp?
Du vet att det finns folk som struntar i rekommendationerna?
Tycker du att nyheterna på radio och tv också är skvaller?
Vad är det som säger att de ingår i samma grupp?
Du vet att det finns folk som struntar i rekommendationerna?
Tycker du att nyheterna på radio och tv också är skvaller?
Att folk umgås innebär inte per automatik att de ingår i samma grupp.
Jag förstår i alla fall skriven text.
Att man umgås innebär inte per automatik att man ingår i samma grupp.
Och ska man umgås så ska man träffas nästan dagligen för att räknas in i den närmaste kretsen i det här läget.
Nej,men du skriver en gång i veckan. Och det är inte regelbundet.
För att man ska räknas som närmaste kretsen så ska man träffas nästan dagligen.
I rest my case! Det är omöjligt att försöka diskutera med dig när du vägrar ta in vad någon här skriver.
Har jag skrivit det?
Betyder en gång i veckan nästan dagligen för dig?