• Pope Joan II

Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?

EpicF skrev 2021-03-26 21:13:24 följande:
    En rekomendation är en rekomendation och inget man måste följa till punkt och pricka.

Sedan har du nog förövrigt missförstått rekommendationerna en aning...
    En rekommendation från en myndighet är dock något annat än ett vänligt tips från en kompis. 

Här kan du läsa lite om saken:

www.di.se/nyheter/folkhalsomyndighetens-rad-ar-bindande-inte-frivilliga-de-maste-man-folja/
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-26 21:51:00 följande:
    Asbolut. Men det är fortfarande enbart en rekomendation.
    Ja, har du bestämt dig för det så lär ju inte något kunna få dig att ändra dig. Men du har tagit in att vi numera har en pandemilag i alla fall? 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 16:50:17 följande:
    Och den gällde i fyra veckor från 24 november 2020...
    Pandemilagen gäller från 10/1 2021 till den 30/9 2021. 

Drar du inga som helst slutsatser av att exakt samma sak händer i 99,9% av alla trådar du någonsin deltagit i? 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 16:55:39 följande:
    Det var tydligen inte speciellt lättläst svenska eftersom du faktiskt ens förstod vad som står...
    Vad är det som Elof inte begriper menar du?

"Försök att bara träffa några få personer.
    Välj ut en liten grupp med personer.
    Träffa helst bara personerna i den gruppen den närmaste tiden.

Det går inte att bestämma exakt hur många personer som är en liten grupp.
    Det kan vara fyra nära vänner.
    Men en familj med tio personer som bor ihop kan också räknas som en liten grupp."

• Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 16:58:09 följande:
    Det specifika om max 8 gällde från 24 november och i fyra veckor. Det är tydligen inte, om man läser folkhälsomyndigheterna blivit förlängd.

Det är inte mitt problem att folk inte kan läsa vad som faktiskt står...
    Jag citerar ur den förenklade texten om pandemilagen som gäller nu:

På platser där människor träffas privat
    är max-antalet 8 personer.
    Det gäller i till exempel fest-lokaler,
    förenings-lokaler och andra platser som hyrs ut.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 17:03:02 följande:
    Som gällde från 24 november 2020 och fyra veckor framåt... och som tydligen inte har förlängts. Iallafall inte enligt folkhälsomyndiheterna.
    Jag citerade ur den pandemilag som gäller nu, den lag som gäller fram till och med 30/9 2021. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 17:05:38 följande:
    Som gällde från 24 november 2020 och fyra veckor framåt... och som tydligen inte har förlängts. Iallafall inte enligt folkhälsomyndiheterna. Annars borde nog folkhälsomyndiheterna uppdatera sina sidor och specificera antalet personer i en grupp.

För mig spelar det ingen roll då jag inte har umgåtts med så många personer samtidigt på en 10 år ca.
    Jag citerade ur pandemilagen som gäller till och med 30/9 2021 och citatet kommer från Regeringskansliet.

www.regeringen.se/artiklar/2021/01/lattlast---om-covid-19-lagen-pandemi-lagen/

Nej, det är nog ingen som tror att du umgås med så många personer, men det är ju inte det vi diskuterar. Här handlar det om att du om och om igen påstår något som är fel och som vanligt vägrar att ge med dig när du blir överbevisad. Varför gör du så?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 17:22:11 följande:
    Då får Folkhälsomyndigheten ändra på sin hemsida. Jag i likhet med många andra följer det som Folkhälsomyndigheten säger och rekommenderar.
    Det står förstås samma sak på myndighetens hemsida.
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2021-03-28 17:50:00 följande:
    I länken som var länkat till första gången om det det så var det från 24 november 2020 och i fyra veckor. Eftersom det inte står på folkhälsomyndiheter ännu så är det något som inte stämmer.
    Det står förstås samma sak på myndighetens hemsida.
Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?