Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?

Antagligen inte. Först ska hon vara symptomfri i 48 timmar innan hon kan gå i skola/fsk eller umgås med kompisar.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Mamma) skrev 2021-03-24 06:34:57 följande:

Antagligen inte. Först ska hon vara symptomfri i 48 timmar innan hon kan gå i skola/fsk eller umgås med kompisar.

Och naturligtvis gäller samma hos bekanta eller släktingar.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Elof) skrev 2021-03-24 06:38:56 följande:
    Torsdag + fredag blir väl 48 timmar?
    Ja men vi kan inte sitta här idag och säga att dottern garanterat kommer vara symptomfri på lördag. Det är en sån sak som man måste vänta och se.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Kalas eller inte) skrev 2021-03-24 07:23:49 följande:
    Mina föräldrar som oxå kommer har haft corona. Och mina syskon(den ena har haft corona) dom ynsta har testat negativt och jag själv har testat mig 2ggr. Då visade det sig negativt.
    Jaha. Så det är ok om de får det två gånger då i värsta fall?
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Kalas eller inte) skrev 2021-03-24 06:32:12 följande:

Hej! Vi säger att ditt barn kräks idag(ons) och inte mer. Skulle du gått på kalas på lördag då? Är hos en familjemedlem.

Hur blev det ts? Ska ni ha er superspridarfest eller stannar ni hemma?
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:21:27 följande:
    Tror jag det? Sedan när?
    Du skrev igår:
    EpicF skrev 2021-03-26 21:51:00 följande:
    Asbolut. Men det är fortfarande enbart en rekomendation.

En rekommendation från en myndighet är en direkt uppmaning om vad man ska göra. Alltså inte "enbart en rekommendation" som man lika gärna hade kunnat få från en kompis.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:40:59 följande:
    Det är fortfarande en rekommendation, en lite starke rekommendation än som du får av din kompis.
    Nej det är inte vad det betyder. Läste du länken från Molly? Gör det! Skrämmande att du jobbar inom vården, verkligen.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 12:43:34 följande:
    Ja, jag läste länken. Och rekomendation från en myndighet är en starkare rekomendationerna en den man får sin kompis/vanlig privatperson.
    Starkare ja, men inte bara det. En rekommendation är det starkaste uttrycket staten kan använda när de inte har lagstöd att tvinga folket att följa riktlinjer. Därför har vi nu också en pandemilag, eftersom det finns såna som du som rycker på axlarna och säger att det "bara" är en rekommendation.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 21:56:35 följande:
    Både ja och nej. Man kan aldrig bli straffad om man inte följer den rekomendationen, då det faktiskt bara är en rekommendation
    Nej, men man kan dö. Eller döda andra indirekt. Känns som att det är lite värre än en böteslapp.
  • Anonym (Mamma)
    EpicF skrev 2021-03-27 23:17:55 följande:
    Ja, det kan man med mycket.
    Lägg av. Vi pratar inte om "mycket", vi pratar om corona. Man håller sig till restriktionerna och man tar de s.k. rekommendationerna på allvar! Det verkar inte du göra med dina resonemang.
Svar på tråden Dottern kräktes idag. Skulle du gått på kalas på lördag?