Dejta efter partnerns död
Min barndomsväns pappa dig hastigt i ung ålder. Familjen tog hårt på det såklart, men allra mest tror jag att mamman sörjde så mycket att barnen anammade det. Det syskonet som åkte bort efter att han dött var den som var mest ?normal? sedan. De som stannade i mammans sorg blev dystra individer. Tystlåtna och tillbakadragna. De mår fortfarande dåligt utåt också. Inte bara inuti. Det syns på dom att de när på en sorg.
Mamman valde att inte träffa någon ny på 20 år tills alla barnen blivit vuxna. Det var till sist barnen som låg på mamman att dejta igen. Att leva..
Idag har hon en ny man. De är väldigt lyckliga tillsammans. Jag kan se glädje i hennes ögon igen. Hon behövde inte bara höra att det var okej, hon behövde känna det också.
Om du har träffat en man som får dig att vilja älska igen så tycker inte jag att du ska tveka. Du måste fortsätta leva! Minnet av din avlidna make kommer alltid bäras med dig, och ju längre tiden här desto mer kommer din hjärna att läka (ja det är sant. En hjärna kan läka sig därav uttrycket tiden läker alla sår)
Lycka till Ts och ta hand om dig