NOLL sexlust. Hålla ihop med sambon?
Hej på er.
Oavsett om någon svarar på den här tråden eller inte så ska det bli oerhört att skriva ner mina känslor.
Jag är en 30 årig mamma med två små barn som bor tillsammans med min sambo (pappan till barnen).
Bakgrund till vårt förhållande. Vi träffades på en fest. Blev tillsammans någon månad senare. Två månader efter det så flyttade vi ihop och någon enstaka månad efter det så väntade vi vårt första barn tillsammans. Barnet föddes och bara några månader efter så blev jag oplanerat gravid igen.. Vi valde att behålla då vi ändå visste att vi ville ha fler barn. Vi klarar familjelivet väldigt bra trots att det är otroligt tufft. Vi är ett bra team. Vi har nu varit tillsammans i 4,5 år.
Omkring tiden vårt andra barn kom till världen så började sexlusten minska. All trots, kolik, sömnbrist osv gjorde att all min lust bara försvann. Det har nu gått flera år och den kommer inte tillbaka.
Jag har verkligen försökt lösa problemet men ingenting har funkat. Jag har bytt preventivmedel, varit utan hormon preventivmedel, ätit kosttillskott för att öka sexlusten, försökt ha mysiga kvällar med sambon när vi kan och orkar, typ spelar spel, druckit vin osv. Ingenting jag gör hjälper. Lusten finns inte där. Vi fixade barnvakt och tog in på hotell en natt t.ex. Nä inte ens då pirrade det till. Det handlar inte om honom heller för jag onanerar inte längre ens. Tänker aldrig på sex. Minns inte hur det känns att vara kåt. Grejen är att efter barn så tycker jag inte ens att det är skönt längre. Det känns inte likadant.
För övrigt är jag väldigt bekväm i min kropp osv så det är absolut inget sånt heller.
Frågan är nu, vad är det för fel på mig? Är detta normalt? Ingen jag pratat med förstår vad jag menar. Jag och min sambo har alltid sex max en gång i månaden. Ofta varannan månad typ men då gör jag det inte ens för att jag vill. Utan snarare att ju längre tid det går mellan gångerna ju sämre blir det mellan oss. Det tär enormt så då ställer jag upp. Min sambo är en sån som gärna vill ha fysisk närhet också. Inte jag. Bara i början av ett förhållande när allt är nytt, sen ledsnar jag. Har gjort det i varenda förhållande jag har haft.
Finns det någon där ute som varit med om liknande? Har ni fått det att bli bättre? Tips? Känner mig hjälplös och är så rädd att sambon tillslut ska få nog och lämna mig. Vem vill vara i ett förhållande helt utan närhet då?