Inlägg från: Anonym (Biet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biet)

Bisexuell tjej ihop med man - lösning?

Jag är också en bisexuell kvinna. Jag tycker inte att det är en rättighet att få både och bara för det.

Precis som alla andra handlar det om på vilka villkor man gick in i relationen. Om det varit klargjort från början att det är en monogam relation så gäller det ju oavsett kön hos ev. andra partner.

Vissa påstår att en kvinna inte kan konkurrera med mannen men mig veterligen kan de emotionella känslorna vara lika stora till en kvinna som en man när man är bi, vilket ju faktiskt innebär en konkurrens även om det finns en fysisk skillnad.

Tycker att antingen får man vara nöjd i sin relation och respektera partnerns känslor kring detta eller så får man lämna relationen och finna en kvinna. Tredje alternativet är att finna partners som är poly och kan leva med flersamhet eller accepterar att iaf du har två partners.

Om du tänker på det du inte har från morgon till kväll så är det förmodligen annat än könet som fattas i din nuvarande relation. Använd inte din bisexualitet som ursäkt. Alla bisexuella är inte nödgade att hållas med både män och kvinnor för att vara tillfredsställda i sin relation.

Svar på tråden Bisexuell tjej ihop med man - lösning?