Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Bisexuell tjej ihop med man - lösning?

Anonym (Anonym) skrev 2021-03-17 18:37:54 följande:

Samma sak oavsett kön. Antingen håller man sig till sin relation och accepterar läget eller så gör man slut. Känns inte värt att kasta bort en bra relation för lite ligga.

Enligt min uppfattning ska man inte underskatta värdet av "lite ligga". Men jag håller med om att har man gått in i en relation utan att vara överens om att den ska vara öppen så behöver man, när partnern inte vill förhandla om villkoren, välja mellan att stanna kvar och att göra slut.

Sedan kan jag inte låta bli att fundera på hur det kommer sig att någon inte vill låta sin partner leva ut sin sexualitet och på så sätt bli en mer harmonisk människa? Vad handlar det om? Är det rädsla för att i förlängningen bli dumpad? Eller för att det ska uppstå en spricka i fasaden?
  • Anonym (Man)
    Anonym (ooo) skrev 2021-03-18 06:33:17 följande:
    Det du skriver om visar kanske snarare att du inte är monogam som person? Du skriver du inte kan förstå hur man inte kan låta sin partner leva ut sin sexualitet - jag tänker att det är det man gör ihop med sin partner. Duger inte det kanske man inte ska vara ihop med den personen. 
    Ja, du kanske har rätt i att jag inte är monogam som person. Jag upplever att föreställningen om "den enda rätta" är överskattad. Jag ser därför inget problem med att de båda parterna i ett par, var för sig eller tillsammans, har sex med andra så länge det är en ömsesidig överenskommelse.
Svar på tråden Bisexuell tjej ihop med man - lösning?