• Anonym (Valerie)

Dissar män som börjar prata om sex

Är det någon mer tjej här som känner som jag?
    Jag tycker det är så FRUKTANSVÄRT oattraktivt och motbjudande med män som börjar prata om sex när man knappt känner varandra, Vid 4:e-5:e meddelandet och sen dyker det upp lite då och då. Tänker främst på nätdejting. Tror de på allvar att man vill gå vidare med en sån. Sen blir de helt plötsligt jätteförvånade när man slutar skriva och hakan hänger ner till knäna. Det här är alltså män i 40-45 års åldern jag pratar om.

Visst de kanske vill ha seriöst, men kan de då inte fatta att de INTE ska ta upp sex bland det första de gör??  De har bränt sin chans, i alla fall hos mig!! 

De förhållanden som varat längst för mig är med de män som ej tagit upp sex förens vi lärt känna varandra och umgåtts ett tag och vi har haft otroligt bra sex sen. 

• Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex
  • Ensamgäst
    molly50 skrev 2021-03-18 13:02:51 följande:

Jag brukar dissa de männen eller blocka dem om de inte ger sig.

Jag undrar mest av nyfikenhet då flera här har skrivit att man vill prata sex för att ta reda på om man är kompatibla med varandra.

Varför behöver man veta om man är kompatibel med en upptagen/gift person?

Eller finns det andra orsaker?

Är övertygad om att det i mycket dels handlar om att vissa män utgår ifrån sin egen sexualitet, och tror att om kvinnor de kontaktar inte funkar som dom (dvs att de skulle nappa direkt om en kvinna gjorde direkta sexuella närmanden). En annan kategori är en slags digitala ?blottare?. De går igång på själva grejen att skriva sina fantasier till okända kvinnor,
  • Anonym (just sayin')
    Man: Hej :)
    Kvinna: Hej, vem är du? :)
    Man: Jag heter Nisse
    Kvinna: Hej Nisse jag heter Ann, vad sysslar du med då?
    Man: Jag jobbar på kontor.
    Man: Tycker du om att ta den i 2:an?

eller vanligaste varianten

Man: Läget
    Kvinna: Hej, det är bra, själv då?
    Man *skickar dickpick*
  • fdsfsdfdsfdsf
    Anonym (just sayin') skrev 2021-03-18 15:27:05 följande:

eller vanligaste varianten

Man: Läget
    Kvinna: Hej, det är bra, själv då?
    Man *skickar dickpick*
    Haha haha klockren Skrattande
    Sen sitter dom och beklagar sig på nätforum att ingen kvinna vill ha dom
  • KimLinnefeldt
    Anonym (just sayin') skrev 2021-03-18 15:27:05 följande:
    Ja, man är inte alltid så stolt över sitt kön...

Män som slänger fram sexrepliker opåtalat och okänsligt, de saknar empatisk förmåga.

Oempatiska män är troligen ganska dåliga älskare. (Om de över huvud taget dyker upp till dejten, de kanske bara satt där och kåtade upp sig en stund.)
  • Anonym (Råger M)

När Tider var nytt och kul startade jag och några kompisar ( en blöt kväll )
    ett fake Tider konto.
    Vi hittade en blogg från en amerikansk kille som såg väääldigt bra ut och massa
    bilder, vardagsbilder, beach, skidåkning, ute på hundpromenad.
    Allt så väldigt bra ut.

Sen började vi swipa helt vilt. Å jäklar vad med likes vi fick.
    Absolut inga problem alls att i tredje meningen fråga om hon ville komma över
    på lite kul. Direkta frågor om man kunde få en avsugning blev inte avvisade.
    Önskar att vi sparat några screens så jag kunde visa.

Ser man tillräckligt bra ut så funkar allt. Ser man inte tillräckligt bra ut så
    är man ett äckel. Det är inte handlingen som avgör utan ditt utseende.

• Anonym (Valerie)
    Ensamgäst skrev 2021-03-18 15:11:22 följande:
    Är övertygad om att det i mycket dels handlar om att vissa män utgår ifrån sin egen sexualitet, och tror att om kvinnor de kontaktar inte funkar som dom (dvs att de skulle nappa direkt om en kvinna gjorde direkta sexuella närmanden). En annan kategori är en slags digitala ?blottare?. De går igång på själva grejen att skriva sina fantasier till okända kvinnor,
    Jag kan ha blivit utsatt för en digital blottare? Hade en man som då och då skrev till mig och som alltid började fiska efter sex-talk efter ett tag, gav sexuella inviter om än diskreta. Typ, vad gillar du att prata om (fiskade efter mina fantasier), han kunde också skicka bilder på det som han gillade och ville säkert ha bekräftelse från mig om jag hade/gillade sånt. Ok, jag bad inte om detta... Detta var en upptagen man och jag blockade tillslut. Så oattraktivt!
  • Anonym (just sayin')
    Anonym (Råger M) skrev 2021-03-18 15:44:41 följande:

När Tider var nytt och kul startade jag och några kompisar ( en blöt kväll )
    ett fake Tider konto.
    Vi hittade en blogg från en amerikansk kille som såg väääldigt bra ut och massa
    bilder, vardagsbilder, beach, skidåkning, ute på hundpromenad.
    Allt så väldigt bra ut.

Sen började vi swipa helt vilt. Å jäklar vad med likes vi fick.
    Absolut inga problem alls att i tredje meningen fråga om hon ville komma över
    på lite kul. Direkta frågor om man kunde få en avsugning blev inte avvisade.
    Önskar att vi sparat några screens så jag kunde visa.

Ser man tillräckligt bra ut så funkar allt. Ser man inte tillräckligt bra ut så
    är man ett äckel. Det är inte handlingen som avgör utan ditt utseende.

Du vet att det är olagligt att stjäla andras bilder och utge sig för att vara den personen va?
    Men oavsett så är det uppenbart att du ljuger då du inte ens vet vad appen heter, eller blandar du ihop den med din favoritsida Fria Tider
  • Anonym (just sayin')
    Anonym (Valerie) skrev 2021-03-18 15:50:28 följande:
    Jag kan ha blivit utsatt för en digital blottare? Hade en man som då och då skrev till mig och som alltid började fiska efter sex-talk efter ett tag, gav sexuella inviter om än diskreta. Typ, vad gillar du att prata om (fiskade efter mina fantasier), han kunde också skicka bilder på det som han gillade och ville säkert ha bekräftelse från mig om jag hade/gillade sånt. Ok, jag bad inte om detta... Detta var en upptagen man och jag blockade tillslut. Så oattraktivt!
    Till alla tjejer som får oönskade dick picks, det finns en lösning

Alla fina män blunda nu..

nej titta inte..

sablar vad nyfiken manan vara..

ja men skyll dig själv då hoppas du har ballar , förlåt never av stål

Jag brukar skicka tillbaka tecknade bilder på 'paper cut dick', personen har då blivit jätteupprörd och arg och fattar inte att jag får samma obehagskänsla av hans svampiga fula penis
    Jag brukar skratta gott åt min payback, eller ska vill kalla det paperback

• Anonym (Musse Drägg)
    molly50 skrev 2021-03-18 13:02:51 följande:

Jag brukar dissa de männen eller blocka dem om de inte ger sig.

Jag undrar mest av nyfikenhet då flera här har skrivit att man vill prata sex för att ta reda på om man är kompatibla med varandra.

Varför behöver man veta om man är kompatibel med en upptagen/gift person?

Eller finns det andra orsaker?

Jag kan ha VISS liten förståelse för att man vill se om man är ?kompatibel?. Jag kommer själv ur ett tämligen sexlöst förhållande och jag vill inte hamna i samma situation igen. I mitt fall började det bra, men sen gick det snabbt neråt och sen blev det bara dåligt, mest för att hon inte ville prata om det.

Sen brukar det väl ge sig under själva dejtandet om man är kompatibel överhuvudtaget. Allting står ju inte och faller med sexet.
  • Anonym (Råger M)
    Anonym (just sayin') skrev 2021-03-18 15:53:59 följande:
    Du vet att det är olagligt att stjäla andras bilder och utge sig för att vara den personen va?
    Men oavsett så är det uppenbart att du ljuger då du inte ens vet vad appen heter, eller blandar du ihop den med din favoritsida Fria Tider
    skulle gissa på att det var 2012-2013 ?  Borde nog vara preskriberat vid det
    här laget.  Appen heter fortfarande tinder eller ?
Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex