• Lark

    Dissar män som börjar prata om sex

    Anonym (Valerie) skrev 2021-03-16 23:00:38 följande:

    Är det någon mer tjej här som känner som jag?
    Jag tycker det är så FRUKTANSVÄRT oattraktivt och motbjudande med män som börjar prata om sex när man knappt känner varandra, Vid 4:e-5:e meddelandet och sen dyker det upp lite då och då. Tänker främst på nätdejting. Tror de på allvar att man vill gå vidare med en sån. Sen blir de helt plötsligt jätteförvånade när man slutar skriva och hakan hänger ner till knäna. Det här är alltså män i 40-45 års åldern jag pratar om.

    Visst de kanske vill ha seriöst, men kan de då inte fatta att de INTE ska ta upp sex bland det första de gör??  De har bränt sin chans, i alla fall hos mig!! 

    De förhållanden som varat längst för mig är med de män som ej tagit upp sex förens vi lärt känna varandra och umgåtts ett tag och vi har haft otroligt bra sex sen. 


    Jag förstår inte ens problematiken. Det är ju bara att säga ifrån eller dissa om det känns fel för er.

    Vi är ju olika som människor. Vissa ser sex som en krydda i livet... någon gång per vecka kanske. Sex är fruktansvärt viktigt för mig. Ingen krydda i livet utan lika viktigt som att äta middag.

    Finns ju saker som är enormt viktiga att få reda på väldigt tidigt enligt mig.
    Det är superviktigt att veta en potentiell partners inställning till sex eftersom vi har olika behov och olika inställning till detta. Vissa vill prata mer om sex och vissa mindre. Samma sak med barn - vill personen ifråga ha barn eller inte.
    Otroligt viktiga frågor för mig.

    Jag vill inte slösa tid på någon som inte delar samma grundläggande värderingar. Eller slösa bort deras tid.

    Visst, att fråga om favoritställning inom sex kan jag hålla med om är för mycket.

    När min fru ville fråga mig på "dejt" första gången, så var jag fullständigt glasklar.
    Så jag sa till henne direkt att "Vi kan absolut ta en kaffe eller en drink och snacka lite... men du skulle aldrig orka med mig i en relation eftersom jag är översexuell och kräver väldigt mycket sex i en relation".
    Hennes svar var "bra, då är vi på samma nivå".

    Jag kanske är extremt annorlunda. Jag bryr mig inte. Slösar ingen tid och går rakt på sak.

    10 år senare knullar vi fortfarande varje dag... mer passionerad än någonsin.
  • Lark
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-03-17 11:24:47 följande:

    Har man så stora behov som du har, är det nog bra att vara ärlig från början. Sen hade du turen att träffa en kvinna som matchar dig. De jag känner som jag har pratat om detta med, har varierande sexbehov, ingen är asexuell men ingen skulle orka ligga varje dag. Min man brukar säga att så länge man inte har extremt olika behov, brukar sexbiten lösa sig. Hittills har han haft rätt.
    Yes, jag har större behov än de flesta... absolut.

    Turen att träffa en kvinna som matchar mig? Förvisso.
    Jag nöjer mig inte med mindre än så helt enkelt.

    Men det är ju också många som dragit öronen åt sig... precis som du.
    Då är det ju bara att gå vidare. Inget mer med det.
    Behöver ju inte göra sexprat till en sexnovell. Men att vänta med att prata om sex... nja, vansinne enligt mig.
    Två av människans starkaste drifter - mat och sex. 
    Om man kan säga att man älskar mat så kan man väl säga att man älskar sex?

    Jag krävde en partner som var väldigt sexuell. Älskade att resa. Älskade att njuta av livet.
    Då tar man upp det. Inget om favoritställningar eller nåt.
    Sen kan man prata om nästa sak. Favoritresmål i världen och allt annat.

    Jag och min fru knullar varje dag sedan 10 år tillbaka.
    Vi har rest över hela jorden tillsammans och haft svinroligt. OCH knullar som kaniner.

    Sexbiten brukar lösa sig? Samtidigt väldigt många här på FL som just klagar på sitt sexliv... så jag vet inte.
  • Lark
    Anonym (Valerie) skrev 2021-03-17 12:04:12 följande:
    Låter som ni har varandra enbart för att ligga. Det är bra att du inser att du har ett extremt stort sexbehov och är ärlig med att du har det som högsta prioritet när du sökt partner.
    För mig är det betydligt fler saker som är avgörande som social kompetens, värderingar, empati, humor, hur man klickar rent personlighetsmässigt. Stämmer mycket av det blir man automatiskt attraherad av varandra och sexet har aldrig varit något problem.

    Jag vill få ut betydligt mer av en relation än enbart en massa sex.
    Jag vill också få ut mer av en relation än enbart en massa sex.
    Men nu var det ju just sex denna tråd handlade om, eller hur?

    Vi har varandra enbart för sex? Just det... det är därför hon är min FRU.
    Gifta sig för enbart sex? Den var ny.

    För mig är det också betydligt fler saker som är avgörande för om det blir en relation eller inte.
    Men man måste ju börja någonstans.
    Två av människans starkaste drifter - mat och sex.
    Varför inte börja där direkt. 

    Vi har olika behov av sex i livet och attraktion till en personlighet behöver inte ha någon som helst koppling till sexuellt behov. 

    Få ut mer av en relation än enbart sex? 
    Håller med. Jag och min fru har rest över hela jorden... vi är väldigt högutbildade och har bra jobb. OCH vi knullar varje dag sedan 10 år tillbaka.
  • Lark
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2021-03-17 14:42:07 följande:

    Det är väl bra att du inte nöjer dig med mindre. Men många män med stort sexbehov, har att välja mellan att nöja sig med mindre, och ett liv som singel. För kvinnor med stort sexbehov är utbudet oändligt mycket större. Det min man menade var för övrigt att så länge den ena inte är asexuell eller näst intill, och den andra vill jättemycket, så brukar det lösa sig. Man utvecklas tillsammans, lusten går upp och ner osv. Du har väldigt starka behov uppenbarligen, då är det annorlunda. Men så är det inte för alla.
    Men med stort sexbehov har att välja mellan att nöja sig med mindre eller ett liv som singel?

    Eller öka sitt sökområde? Jorden är stor!
    Min fru är inte svenska kan jag nämna!
  • Lark
    Anonym (Håller inte med) skrev 2021-03-19 15:39:57 följande:

    För mig, kvinna, är det avgörande att sex och vilket förhållningssätt man har till det kommer upp ganska snabbt. Inte så att jag vill börja sexta direkt men att prata OM sex. Att stämma av att han liksom jag är väldigt fysisk och behöver både mycket sex men också annan närhet. Jag vill inte prata med någon en massa som sedan visar sig tycka att en gång i veckan i missionären räcker.

    Alla är olika och du får ju välja det du vill men du är inte representativ för kvinnor i allmänhet.


    Håller med dig fullständigt.
    För mig som man också. Det var så min fru och jag började.
    Varför inte lägga korten på bordet på en gång?
    Mat och sex - människans två starkaste drifter - varför inte prata OM dem direkt?

    Jag har full förståelse ifall en man eller kvinna BARA pratar om sex... då är något väldigt snett även i mina öron.
    Men jag la korten på bordet direkt med min fru. När hon frågade första gången om inte vi skulle gå på dejt och lära känna varandra bättre så sa jag direkt:
    "Vi kan absolut ta en kaffe eller en drink... men du skulle aldrig orka med mig i en relation eftersom jag är hypersexuell och kräver sex varje dag i en relation".
    Hennes svar var "Bra, då är vi på samma nivå".

    Det var sen världens bästa och mest avslappnade dejt. Vi kunde fokusera på allt annat - mål med livet... önskade resmål i världen och mycket annat.

    Jag förstår inte människor som vill vänta med vissa frågor.
    Vissa saker tar jag upp DIREKT. Sexbehov... väldigt viktigt.
    Nummer två - BARN! Har man barn? Vill man ha barn?
    Varför ens gå på en dejt om inte dessa mest grundläggande tankar om livet är detsamma?
  • Lark
    Anonym (Ulla) skrev 2021-03-20 13:13:52 följande:
    Ungefär där får du nog merparten av alla kvinnor att dissa dig. Inte så mycket för att du är hypersexuell utan för att det medför "krav" på andra.

    "Hej, jag är hypersexuell och runkar mycket och så kan vi ha sex när du också vill" hade möjligen fungerat.

    En vän hade en hypersexuell man och det slutade i skilsmässa just pga hans ständiga krav på henne att leverera för hans behov.

    Sexlust är för de flesta något som går upp och ner, men lycka till med dina krav på dagligt knullande när din fru är gravid och närmaste tiden efter.
    Yes, man får absolut merparten av alla kvinnor att dissa mig.
    Och det är ju perfekt! Jag söker ju bara EN.
    Om ALLA utom en dissar mig så står ju EN kvar... och den personen står kvar för att den delar samma värdering i frågan. Perfekt.
    En översexuell kvinna kräver ju också sex lika ofta.

    Jag runkar mycket själv så kan vi ha sex när du också vill.
    För mig är det som att säga "Jag älskar att resa mycket... men jag reser gärna ensam över hela jorden så kan du följa med de gånger du vill".
    Känns inte som mycket av en relation i mina ögon.

    Det är därför jag lägger ALLA kort på bordet på en gång... för att hitta RÄTT person. Jag gick igenom ALLA mest grundläggande frågor INNAN på PÅ första dejten. Annars hade det liksom inte blivit en andra dejt.

    Slutade i skilsmässa pga hans överdrivna krav? 
    Det är ju exakt DÄRFÖR man tar upp denna fråga INNAN man börjar dejta.

    Vem har pratat om graviditet? Tar du för givet att min fru ska bli gravid? Tar du för givet att vi ska ha barn?
  • Lark
    Anonym (Ulla) skrev 2021-03-20 13:48:52 följande:
    Om någon vill resa varje dag så är det nog få som vill inrätta sitt liv så.

    Hon ändrade sig. Det får man lov att göra. Hon sa att hon inte orkade med hans dagliga filande längre.

    Nej, hon kanske tycker det är viktigare att ha sex varje dag än att bilda familj med dig.

    Och om hon blir sjuk? Eller bara tappar lusten, du tror väl inte att sexlusten är konstant över ett liv?
    Få som vill inrätta sitt liv så. 
    Yes... men återigen pratar vi bara om EN person.
    Det krävs ju bara EN person. 
    Man får liksom inte tänka vad som är "normalt" och sen inrätta sitt liv efter det.
    Jag är inte normal i något hänseende... och tänker inte leva mitt liv så.

    Visst, jag har haft ett rent h-vete att träffa partner. Alla svenska tjejer var det fullständigt krig med.
    Men så träffade jag en tjej från sydeuropa... och ALLT bara klickade.
    Vi hade samma syn på ALLT.
    Gifta sedan länge och har det bättre än någonsin.
    Som sagt... det handlar om EN person.

    Inte bara sex. Vi kanske BÅDA tycker att det är roligare att njuta av livet... resa ... uppleva... bada jaccuzi och dricka champagne... och göra roliga saker... än att ta hand om (i våra ögon/öron) skrikiga ungar.
    Personlig preferens.

    Jag gör VAD SOM HELST för min fru. När man gifter sig säger man JA till ALLA situationer. Men allt handlar om kommunikation.

    Sexlusten konstant? Är nog väldigt individuellt.
    Jag är 51 och varit lika sexuell och kåt sen tonåren (nästan ökat skulle jag säga).
    Min fru samma sak.
  • Lark
    Anonym (Valerie) skrev 2021-03-20 17:59:17 följande:
    Vad händer om din fru tappar sexkusten (ja det händer faktisk), det kan man göra av alla möjliga orsaker, depression, stress, arbetsproblem, sjukdom. Lämnar du henne då? Eftersom sex är prio ett för dig verkar det vara otroligt att du skulle fortsatte vara med henne.
    När har jag sagt att sex är prio ett? Du läser in så konstiga saker.
    Läs allt jag skrivit hittills. Jag har ALDRIG sagt att sex är prio ett.
    Jag har sagt att sex är viktigt och jag kräver sex varje dag. Sex har absolut prio.
    Men jag kräver även mat och sömn varje dag.
    Och måste kissa och bajsa. Och... ja, listan kan göras lång.

    Vad händer om min fru blir sjuk? Lämnar jag henne då?
    Vilken konstig fråga måste jag säga. 
    När man gifter sig så innebär äktenskapet "in SICKNESS and in health until death do us apart". Vet inte vilket äktenskap du har läst om?
  • Lark
    Anonym (Q) skrev 2021-03-20 18:37:46 följande:
    Kräver sex varje dag. Det är ett stort krav, tycker jag. Hur många par tror du har sex varje dag?
    Hur många som har sex varje dag? Ingen aning. Och bryr mig inte.
    Det är upp till dem.

    Lär dig läsa vad jag skriver.
    Kräver sex varje dag innebär väl inte prio ett?
    Det är ett STORT krav... men återigen, det kan ju inte vara FÖRST på listan?

    Prio ETT är väl vad man behöver MEST av.
    Jag skulle säga att MAT är prio ett eftersom jag äter FLERA gånger per dag.
    Gå på toa är nog också högre prio än sex eftersom jag går på toa flera gånger per dag.

    Eller?
  • Lark
    Anonym (Q) skrev 2021-03-20 19:10:39 följande:
    Tagga ner. Kan inte bry mig mindre. Jag är kvinna och vet jag vill. Låter mig inte styras av män.
    Jag är fullständigt lugn.
    Men jag gillar inte ologiska resonemang där folk inte kan läsa.

    Och om du inte bryr dig - varför frågar du då?
  • Lark
    Anonym (Q) skrev 2021-03-20 19:26:41 följande:
    Det är din syn på saken, inte min.
    Vad är min syn på saken? Förstår ingenting.
  • Lark
    Anonym (Q) skrev 2021-03-20 19:46:27 följande:
    Så bra. För vi förstår inte varandra alls.
    Jag skriver ordagrant och sakligt.
    Du hittar på egna förklaringar som jag aldrig har sagt.
    Och ja - så petig är jag eftersom egna påhitt ändrar meningen av det kan diskuterar.

    Exempel:

    Jag säger att sex är superviktigt för mig. Ett krav i livet.
    Du säger att sex är prio ett för mig.

    När jag har påstått att sex har prio ett? Jag sa att det var viktigt... men jag sa aldrig att det var prio ett.
    Du lägger nästan ord i munnen på mig.

    Titta på vad folk skriver och hitta inte på egna tolkningar.
  • Lark
    Anonym (Q) skrev 2021-03-20 20:34:29 följande:
    Ja, det är ju din tolkning. Jag har min åsikt, och du har din.
    Vadå min tolkning?
    Jag har inte tolkat något alls. 
    Jag har läst innantill vad du har skrivit.
    Du skrev ju vad du skrev. Inget som behöver tolkas.
    Du skrev ordagrant att sex är prio ett för mig.
    Men jag har aldrig sagt att sex är prio ett för mig.
    Det är ju dina ord. Inte mina.
    Du skriver ju således saker om mig som har aldrig har sagt.
    Eller hur?

    Detta är varken en tolkning eller en åsikt.
    Du skriver saker och ting om mig som jag ALDRIG någonsin har sagt.
    Du vet inte riktigt vad du ska svara nu va?
Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex