Inlägg från: Anonym (Rakt på sak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rakt på sak)

Dissar män som börjar prata om sex

Anonym (Don efter person) skrev 2021-03-17 01:02:37 följande:

Det är väl bra att det kommer upp tidigt? Eller?

Efter att ha varit på och av dejtingscenen några gånger sista tjugo åren önskar jag att flera hade tagit upp det tidigt, för det är jättetrist att "för sent" konstatera att man kastat bort sin tid på någon som är helt ointresserad, eller är nästintill ointresserad  av sex.

Kände mig alltid så lurad när det uppdagades att sex inte var en naturlig del av deras relationsbild, samtidigt som det för mig vore det helt otänkbart att leva ihop med en som inte vill ha intimitet.
    Ofta hände det efter veckor av chattande och ibland månader av dejtande.
    Liksom, kan du inte gå med i en kör, börja spela biljard, spela bridge eller varför inte hyra ut ett rum om du enbart söker sällskap?

Det visade sig också att asexualitet är hyfsat vanligt och att skälen till det varierat. Men oftast berodde det på en före detta långvarig relation, oftast mer än tjugo år, där dom slutat ha sex för evigheter sedan, alltså bara tonat ut rent erotiskt.

Alldeles oavsett det kan väl TS bara avstå dom som vill prata om sexdelen, så slipper alla inblandade slösa med sin tid.

Och för all del; "Skriv ut" i den egna profilen om du är obekväm med att prata om sex, eller ännu värre då, inte ens vill att sex ska ingå i en relation.

Anonym (Don efter person) skrev 2021-03-17 01:02:37 följande:

Det är väl bra att det kommer upp tidigt? Eller?

Efter att ha varit på och av dejtingscenen några gånger sista tjugo åren önskar jag att flera hade tagit upp det tidigt, för det är jättetrist att "för sent" konstatera att man kastat bort sin tid på någon som är helt ointresserad, eller är nästintill ointresserad  av sex.

Kände mig alltid så lurad när det uppdagades att sex inte var en naturlig del av deras relationsbild, samtidigt som det för mig vore det helt otänkbart att leva ihop med en som inte vill ha intimitet.
    Ofta hände det efter veckor av chattande och ibland månader av dejtande.
    Liksom, kan du inte gå med i en kör, börja spela biljard, spela bridge eller varför inte hyra ut ett rum om du enbart söker sällskap?

Det visade sig också att asexualitet är hyfsat vanligt och att skälen till det varierat. Men oftast berodde det på en före detta långvarig relation, oftast mer än tjugo år, där dom slutat ha sex för evigheter sedan, alltså bara tonat ut rent erotiskt.

Alldeles oavsett det kan väl TS bara avstå dom som vill prata om sexdelen, så slipper alla inblandade slösa med sin tid.

Och för all del; "Skriv ut" i den egna profilen om du är obekväm med att prata om sex, eller ännu värre då, inte ens vill att sex ska ingå i en relation.

Åh  96% gör det på dejting saiten hp.
    Där börjar alla kvinnliga profiler med texten.
    Söker ej sex eller sex prat
    men vi vet ju alla hur det är med sex och kvinnor

Det är totalt oviktigt.

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Din mamma) skrev 2021-03-17 18:15:23 följande:
    Du ska bara prata om sex i en stabil, trygg kärleksrelation OM det är problem med sexet. Då kan ni prata ihop med en terapeut/sexolog. Du ska då främst lyssna. Har aldrig varit med om att sex behövt diskuteras alls. Det du inte pratar med din chef på jobbet om ska du inte prata om med en främmande kvinna om. Sex är inget att prata om. Ingen kvinna är asexuell, mycket mycket ovanligt att vara asexuell så du behöver inte prata om sex. När jag dejtar en man vet jag redan att han självklart erbjuder sex också, det är redan underförstått att han med stor sannolikhet gör, så så det är inget att prata om. Man pratar om annat för att se vad han erbjuder förutom sex. Om han skulle vara asexuell märker jag det när jag vill ligga med honom, säkerligen inom 6 månader av att lära känna varandra - då behöver man inte gå vidare i dejtandet om man själv inte är asexuell eller vill vara med en asexuell, och då har man ju hittat en vän i stället.
    Du visade just, vad som är orsaken till att sverige har flest singlar i cärden, och högst flest skilljsmässor
    Nu har vi alla fått svaret på den frågan
  • Anonym (Rakt på sak)
    molly50 skrev 2021-03-19 17:21:27 följande:
    Ja,men det finns även kvinnor som enbart vill ha sex.
    Gör det verkligen det?  Har du telefonnumret till dem?
Svar på tråden Dissar män som börjar prata om sex