• Anonym (-)

Får de göra såhär!?

Anonym (Frågande) skrev 2021-03-15 17:25:23 följande:

Mitt barn har begått ett brott och då hen är minderårig krävs jag på skadestånd och har kallats till Tingsrätten. Inte så kul men det är inte vad frågan gäller. Jag har jobb inom en statlig myndighet. Utöver att de skickat delgivningen till min folkbokföringsadress (delgivningarna skickades samma dag!) har de skickat den till mig som tjänsteman, dvs ?Min titel? plus namn och adress till en arbetsplats som jag hade för 5-6 år sedan. Denna öppnades i postrummet (så som med all annan post) och sedan skickades den till min tidigare arbetsgrupp som inte förstod att det var privat eftersom min titel stod på brevet och arbetsplatsens adress. Sedan ringde min fd kollega

Får det gå till såhär? Jag skäms dels, och är flyförbannad dels. Kan man anmäla på något sätt?

Du ska inte skämmas det är ditt barn som ska skämmas om någon, om det har gått rätt vid delgivningen vet jag dock inte, lättast är väl att ringa Tingsrätten och fråga.

Slösa inte tid på att anmäla, fokusera på ditt barn istället som uppenbarligen behöver det

Svar på tråden Får de göra såhär!?