• Anonym (Undrar!)

Vad för komplimanger gillar ni kvinnor?

Vad för komplimanger gillar ni kvinnor att höra från oss män?
    Hur vill ni bli uppvaktade?

• Svar på tråden Vad för komplimanger gillar ni kvinnor?
  • Anonym (inga)

Jag gillar inte komplimanger alls. Jag säger som Eliza i My Fair Lady;"ord, ord, ord, jag är trött på ord." Om du vill uppvakta mig, om du älskar mig, visa det då, kom inte med massa ord.

• Anonym (iii)
    Anonym (Undrar!) skrev 2021-03-15 15:41:44 följande:

Det beror på läge och hur bra man känner varann. 
    Jag antar att du menar när man är singel och det är någon som vill visa mig sitt intresse?
    Trevligt är när personen visar sitt intresse när man pratar, har ögonkontakt, inte sitter och grejar med annat utan verkligen ser ut som att vi ju har det jättetrevligt. Man kan kanske lägga handen lite lätt på armen, tex när man skrattar tillsammans. 
  • Stårschan2

Komplimanger har väl inte med uppvaktande att göra. Kvinnor gillar väl att höra samma saker som män - att man är intressant, att man är kul att umgås med, och för all del att man är snygg.

Karlar som använder komplimanger på ett sätt som gör att man anar att de tror att de funkar som potentiella musöppnare är bara obehagliga.
    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Man)

Nu är jag man, men framgångsrik hos damerna. Så jag svarar.

Det är inte speciellt viktigt vad du säger, det finns inga framgångsrika ord eller fraser som gör kvinnor glada och lyckliga. Så enkelt är inte livet min vän.

Den stora faktorn är VEM som säger det, HUR man säger det och NÄR man säger det. Men sålänge du respekterar damerna så kan du testa dig fram vad som fungerar för dig. Jag har misslyckats många gånger givetvis, men det gör dom flesta. Man lär sig under resans gång. Lycka till!

• ErikaMaria77

Det kan ingen kvinna svara på, annat än vilka komplimanger just hon gillar. Om jag frågar dig, Vad för komplimanger gillar ni män? Då kan du säkert ge ett svar, men ett svar som står enbart för dig.
  • Anonym (Undrar!)

Det är nog inte bara vadman säger utan själva närvaron i sig också.

• Anonym (Fina)

Från främmande män vill jag inte ha komplimanger alls. Vill en man ha mig på fall får han visa sig intresserad av mig som person. Men nu är jag iofs upptagen...

Min man uppvaktar mig inte utan är min närmaste och mitt stöd i nöd och lust. Och det är så jag vill ha det.

• Anonym (Kvinna)

Håller med tidigare kvinnor att det är viktigare var en man gör och visar än ord. Ord är lätt att säga. Även att jag inte vill få komplimanger av okända.

Annars vill jag ha ärliga komplimanger. Ingen idé att ge alla kvinnor samma komplimang, för alla kvinnor är inte lika och har inte samma fördelar. 

• Anonym (V12)

Utan inbördes ordning:

Från två olika lärare i nian: Om jag hade kunnat ge betyget 6 (istället för 5) så hade du fått det.

Från kollegan som jobbar med Sales (vilket jag primärt inte gör): Du är ju GRYM på att sälja in ändringar till kunder!

Från chefen: Du är en av de intelligentaste personerna vi har i det här företaget.

Från min mans kompis till min man: Hon är som en Ferrari- inte alla orkar med underhållet, inte alla kan köra en men WOW vilken känsla för rätt kille att ha en!

Från UGL-coach med 25 års erfarenhet efter att jag fick hela gruppen chefer att välja min idé på ca 4 minuter: Jag tror aldrig jag har sett något liknande, men du tangerar manipulation.

Från klassens beauty queen, Miss X-stad 1900-frösihjäl: "Jag önskar att jag var som du".

Från vän: Du är både fantastisk och fruktans-värd- i ordets bokstavliga bemärkelse.

Från 9:e dan kudan, japansk sensei på helgläger: Bra.

Det är mina bästa komplimanger i livet och dem bär jag med mig.

• Anonym (!)

Eftersom att jag inte är speciellt snygg eller vacker så känns det lite konstigt att få komplimanger som har med mitt utseende att göra. Det känns bara som att personen som ger komplimangen är ute efter att charma mig eller bara säger det den tror att jag vill höra. 

Jag är fullt medveten om mitt utseende och det är inget som jag stör mig på nämnvärt och har särskilt stort fokus på. Jag vet att jag är bra på annat som kan väga upp istället. 

Däremot blir jag väldigt glad om jag för komplimanger för mina egenskaper eller något bra jag åstadkommit. 

Svar på tråden Vad för komplimanger gillar ni kvinnor?