Inlägg från: Anonym (Louisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Louisa)

Jomshof

klyban skrev 2021-03-20 14:12:57 följande:

Haha, har du hört talas om adolf?

Tror man verkligen som nazist att det går göra vackert och fint nazismen?
    Undrar då det är exakt det omvända, och hur går man på en så fallerad ideologi, hur gick det till?

Som du vet, alla vet vad nazister är, och det är vad denna tråden handlar om i denna tråd och detta uttalande.

Jag frågade inte dig.
    Och Adolf är död om du inte visste det.
  • Anonym (Louisa)
    Lark skrev 2021-03-20 17:18:20 följande:
    Nej, invandring innebär inte per automatik att kriminalitet ökar.
    Helt rätt.
    Ta en titt på brottsstatistiken i Sverige. Den är överrepresenterad av invandrare.
    Dock inte vilka som helst. Antalet fransmän och Italienare är inte superhögt.
    Antalet personer från Dallas eller Los Angeles är inte heller direkt superhögt.

Däremot är svarta och personer från Mellanöstern klart överrepresenterade.

Hur kommer det sig?
    Det undrar jag också.

Sen undrar jag hur det kan vara att när det är en "riktig" svensk som begått något förfärligt brott så visar foto och namn av msm, är det däremot en somalier eller arab så pixlas bilden. Varför?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 11:05:28 följande:

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 10:52:05 följande:
    Det undrar jag också.

Sen undrar jag hur det kan vara att när det är en "riktig" svensk som begått något förfärligt brott så visar foto och namn av msm, är det däremot en somalier eller arab så pixlas bilden. Varför?

Där berättar du att du inte vet varför och när man kan visa ansikte.
    Du får läsa upp dig, då detta är mycket tydligt om när man kan posta dessa bilder.

Då kan du väl berätta, du som vet?
    Bilderna kan man förstås se opixlade om man vet var man ska leta.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 11:48:56 följande:
    Vi alla vet.

Vet inte varför du berättar att du inte vet, kan det vara för att argumentet försvinner?
    Iarwain skrev 2021-03-21 11:41:13 följande:
    Du struntar ju fullständigt i delar av Bibeln.
    Så varför ska inte en muslin kunna strunta fullständigt i delar av Koranen? (inte heller den är internt konsistent så man måste strunta i saker i den)

För att jag vill att du berättar.
    Så varför gör du inte det?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 11:48:56 följande:
    Vi alla vet.

Vet inte varför du berättar att du inte vet, kan det vara för att argumentet försvinner?
    Iarwain skrev 2021-03-21 11:41:13 följande:
    Du struntar ju fullständigt i delar av Bibeln.
    Så varför ska inte en muslin kunna strunta fullständigt i delar av Koranen? (inte heller den är internt konsistent så man måste strunta i saker i den)

Vilket argument dillar du om som försvinner?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:15:11 följande:

Vet inte, då du gav upp argumentet.
    Men först måste du återge vem man visa bild på och vem man inte visar.(Och här pratar vi om fall, inte hudfärg.)

Har du källa på vem man har visat bild på., annars blir ju det ingen argumentation alls.
    Lambertz?

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 12:06:22 följande:
    För att jag vill att du berättar.
    Så varför gör du inte det?

Nej, det är du som behöver läsa upp dig.
    Källa tack på att det sker att man visar vita som beskrivet!

Haha, källa?
    Svara först du så får du svar sen.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:21:05 följande:

Det är du som påstod att vita är inte pixlade och invandrarna är.
    Så vilka vita är publicerade, det är trots allt ditt påstående och som kom först.

Vet du vad jag anar här?
    Jo, det är att du inte ens vet om det existerar ett exempel ens.
    Så visar det sig att du inte ger exempel, så betyder ju det att jag har rätt och att du inte kan påvisa annat.

Utan detta svaret så tar jag det som att det är ett fallerad argumentation du gav, och att du insåg att du har fel.
    Dock verkar det som du inte ens vet varför man publicerar bild och när man inte gör och pixlar det.

Vet du vad? Du får tro vad du vill om mig. Det spelar liksom ingen roll vad anonyme klyban på Familjeliv inbillar sig eller inte.
    Jag har läst mycket som du har skrivit här i forumet och jag tror faktiskt inte att jag någonsin har delat någon åsikt med dig.

Du är en ordmaskin utan dess like, bara mal och mal och producerar en massa ord. Men du kommer liksom ingenstans. Det är bara ord. Bokstavskombinationer.

Till sist, det har förvånat  mig mycket att Yasin (stavning?) publicerats bild på utan dom. Dock valde SR att bara nämna att han inte kunde delta i galan som han vann två priser i nu i helgen... bara det.
    Att Lambertz publicerats med bild är för att han själv begärt det.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:38:04 följande:

Det är andra artister och vänner till som tagit plockat ut Yasin.
    Även har Yasin deltagit i denna process genom diskutera sin situation och därmed förverkat sin anonymitet.

Så jag väntar på ett exempel av dig, och det komiska är att både Lambertz och Yasin har bägge gått ut själva.

Vill du ha en chans till efter denna miss?
    För det finns faktiskt exempel på detta när man publicerar utan medgivande, även om de är mycket få.
    Det finns ett fall där större delen av media gick ut med dessa uppgifter, men komemr idag inte ihåg exakt vad det var den gången.
    Men ett undantag som bekräftar regeln att man inte gör.

Så källa tack!

Och bra du slutat låtsas om varför man inte publicerar namn och bilder på den misstänkta utan dolt.
    Så behöver du inte längre en källa på detta, dock sjukt intressant varför du ville ha källa på nått du redan visste om.

Vilken miss?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 12:38:04 följande:

Det är andra artister och vänner till som tagit plockat ut Yasin.
    Även har Yasin deltagit i denna process genom diskutera sin situation och därmed förverkat sin anonymitet.

Så jag väntar på ett exempel av dig, och det komiska är att både Lambertz och Yasin har bägge gått ut själva.

Vill du ha en chans till efter denna miss?
    För det finns faktiskt exempel på detta när man publicerar utan medgivande, även om de är mycket få.
    Det finns ett fall där större delen av media gick ut med dessa uppgifter, men komemr idag inte ihåg exakt vad det var den gången.
    Men ett undantag som bekräftar regeln att man inte gör.

Så källa tack!

Och bra du slutat låtsas om varför man inte publicerar namn och bilder på den misstänkta utan dolt.
    Så behöver du inte längre en källa på detta, dock sjukt intressant varför du ville ha källa på nått du redan visste om.

Tillägg, det som var häpnadsväckande var att Sveriges Radio låtsades som att Yasin inte riktigt hade tid bara, han var lite upptagen.

Obegripligt att han kunde röstas fram som vinnare dock, oavsett. Fast det är ot.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:10:07 följande:
    Yasin har själv gått ut, det har du missat då du tog han som ett exempel.
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-21 12:50:18 följande:
    Tillägg, det som var häpnadsväckande var att Sveriges Radio låtsades som att Yasin inte riktigt hade tid bara, han var lite upptagen.

Obegripligt att han kunde röstas fram som vinnare dock, oavsett. Fast det är ot.

Är du upprörd för att SR inte ropade att Yasin satt i fängelse?
    Vad skulle relevansen vara med det och detta pris och säga han satt arresterad?
    Du vet om att det är ett musikpris?
    Och att man ofta inte brukar berätta varöfr folk inte kan komma och ta emot ett pris, ibland har man inspelade tal och ibland inte.

Men för återgå till frågan, vilka har missat sin anonymitet pga media?(Det finns ett fåtal svartvita exempel du kan hitta, men hjälper dig ej med det.)
    För du är medveten du har NOLL EXEMPEL upp tills nu.

Och är detta nått vi får vänta på länge till????

Han sitter inte i fängelse, han är häktad. Viss skillnad.

Du kommer få vänta tills solen går upp i väster, jag kommer inte ge dig några källor då du själv vägrar att svara på frågor.
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-21 13:21:38 följande:
    Det hade helt enkelt inget att göra med att han vann. Att han sitter häktad har det rapporterats om i andra artiklar.

Och som jag redan sagt så var det väl musiken som gavs pris, inte personens leverne. Man kan gilla eller ogilla honom, men han var en av de mest spelade svenska artisterna förra året på Spotify.
    Där ser man, det hade jag då ändå inte trott... men nu med facit i handen så är det ju ändå rätt tydligt.

Tack.
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:23:59 följande:

Ja, men hur hjälper det dig?
    Undrar då inget ändrar sig.

Kommer det ta lång tid innan ditt påstående om att man inte döljer/däljer?
    För utan att du ger en källa på detta, så finns inget mer att diskutera ens.
    Och din fråga har du själv redan svarat på, redundant skriva mer där och just pga du själv berättade.
    Och sen är det faktiskt ditt påstående, så undrar när du kommer med en källa om ditt påstående och att det sker man slutar att dölja ansikten och namn.

Vi har ju fastställt där att de bägge(Lambertz och Yasin.) har gått själva och därmed är det inte längre nödvändigt att dölja namn och ansikte.
    Och inte heller ett måste att berätta de är häktade, oavsett om man vinner pris eller inte.

Som sagt. Tungan ute
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:29:53 följande:

Yasin har gått ut med sig själv i media, därför döljer man inte där längre.
    Verkar som Louisa inte vill veta om detta, ett fallerat exempel på det nödvändiga är det dock och påståendet att man döljer invandrare ochiten döljer vita.

Det mest komiska rätt det finns faktiskt exempel på där man förbisett rätten att inte publiceras före tingsrättens dom, och publicerat i media.
    Inte för ett par svartvita exempel berättar nått.(Ingen ordvits!)

Varför diskuterar du med dig själv?
  • Anonym (Louisa)
    klyban skrev 2021-03-21 13:37:18 följande:

Det betyder nu att ditt påstående om dölja/icke dölja häktades ansikte/namn inte gick och påvisa av dig.
    Det betyder att vi kan bortse ifrån det påståendet som ett felaktigt påstående!

Gör så, om det får dig att må bra.

Nu orkar jag inte tjafsa mer med dig. Kan du inte diskutera vidare med ditt alter ego istället så jag kan får skratta lite?
  • Anonym (Louisa)
    nihka skrev 2021-03-24 10:24:30 följande:
    Det som är intressant är att det när det gäller invandrare handlar det inte om något genetiskt, inte heller något folkgruppsbundet med sviktande moral eller något som automatiskt händer iom flytt. Främlingsfientliga och rasistiska förklaringar är ju inget mer än just så.

Om man vill komma åt ett problem får man se på det på ett seriöst sätt.
    Hur förklarar du denna insändare?
    Ljuger skribenten?

www.fagersta-posten.se/artikel/insandare-obegriplig-rasism-i-efterlyst

Om ja, kolla gärna Efterlysts FB-flöde med efterlysta personer.
Svar på tråden Jomshof