Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Jomshof

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-18 12:56:12 följande:
    Jo, det är exakt vad det gör.

Om Och vad han sa vet jag dock inte

Är det du som skrivit insändaren som beskyller programmet Efterlyst för rasism?
    Det tror jag inte men jag tycker att Moderatledaren Ulf Kristersson gör det bra när han slår fast att SD toppen Jomshofs uttalande är avskyvärt. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Pilsner skrev 2021-03-18 16:36:25 följande:
    Att vissa nationaliteter är 20 gånger överrepresenterade när det gäller våldtäkter är fakta. Det innebär inte att man ska se mellan fingrarna då det är svenskar som begår brottet.

Utländska medborgare bör utvisas utan undantag vid allvarligare brott.

Kanada sköter sitt flyktingmottagande betydligt bättre. Se och lär.

Svenskar i utanförskapsområden är också kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Det är även SD politiker. I Finland är svenskar kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. 

När publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) för drygt ett år sedan undersökte överrepresentationen bland Svenska och invandrare så fann man att det var framförallt antalet våldtäktsmisstänka svenskar som hade ökat..  
    www.magasinetparagraf.se/nyheter/kronikor/188129-finska-kvinnor-och-svenska-valdtaktsman/

• KillBill
    KostasSonawj skrev 2021-03-18 20:03:54 följande:
    Är du allvarlig när du länkar till magasinet paragraf? Det är inte ironiskt eller så?

Tycker du att detta var ett bra argument i debatten? Bemöt i istället vad som framgår av artikeln som jag länkar till, klarar du det?

• KillBill
    KostasSonawj skrev 2021-03-18 21:27:28 följande:
    Vänta lite jag ska bara länka till the onion och så får du bemöta någonting därifrån sedan. Kom med seriösa länkar så kanske jag kan tänka mig bemöta något.

Jag tycker att det är fegt av dig att avfärda min källa bara för att den inte passar dig.  

Vad är din kommentar till att svenskar i utanförskapsområden är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?

Vad är din förklaring till att SD politiker är så kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken?

Vad är din kommentar till att svenskar i Finland är så kraftigt överrepresenterade i våldtäktsstatistiken?

Vad är din kommentar till att publikationen Den Nya Välfärden (som står Sverigedemokraterna nära) kom fram till att det var antalet våldtäkts misstänka svenskar (och inte invandrare) som hade ökat. i BRÅ:s statistik de senaste åren?

• KillBill
    Anonym (HejaJimmie) skrev 2021-03-19 23:08:32 följande:
    Kul info du funnit i ETC. Inget av det du skriver stämmer.

Jämför svenskar och invandrares brottslighet i utsatta områden. Överrepresentationen bland invandrare är brutalt stor.

Ex. hittar du ett enda svenskt efternamn i Shottaz eller Dödspatrullen? Två gäng i Järvaområdet som har mord som affärside.

Läs domar från domstolar. De är offentliga.

SD-sympatisörer bland dessa gäng? Nej.

Angående SD politikers överrepresentation i brottsstatistiken: Fler än var tjugonde Sverigedemokrat som kandiderar i lokala och nationella val har blivit åtalad för brott och det är väsentligt högre än för företrädare fån andra partier

https://www.svd.se/sd-toppar-lista-over-andel-atalade-kandidater

Angående olika typer av överrepresentation till brottslighet

Socialbidrag: Personer vars familj har haft socialbidrag / Personer vars familj inte har haft socialbidrag 2001 = överrisk på 6,1 gånger. Det är alltså 6,1 gånger vanligare att personer i familjer som behövt socialbidrag än personer från familjer som inte behövt socialbidrag är misstänkta/registrerade för brott.

Utbildning: Personer med endast förgymnasial utbildning / Personer med eftergymnasial utbildning på 3 år eller mer = överrisk på 5,7 gånger. Det är alltså 5,7 gånger vanligare att personer med låg utbildning än personer med högutbildning är misstänkta/registrerade för brott.

Inkomst: Personer med förvärvsinkomst på mindre än 1 basbelopp / Personer med förvärvsinkomst på 9 basbelopp eller mer = överrisk på 5,3 gånger. Det är alltså 5,3 gånger vanligare att personer med låg inkomst än personer med hög inkomst är misstänkta/registrerade för brott.

Kön: Personer av det manliga könet / Personer av det kvinnliga könet = överrisk på 3,5 gånger. Det är alltså 3,5 gånger vanligare att män än kvinnor är misstänkta/registrerade för brott (skillnaden är ännu större vid grövre brottslighet).

Invandrade: Personer som är utrikes födda / Personer som är svenskfödda med svenska föräldrar = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att utrikes födda än svenskfödda med svenska föräldrar är misstänkta/registrerade för brott.

Ålder: Personer i åldrarna 15-17 år / Personer i åldrar över 41 år = överrisk på 2,5 gånger. Det är alltså 2,5 gånger vanligare att 15-17-åringar än personer över 41 år är misstänkta/registrerade för brott.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriminogena_faktorer

A
    ngående Svenskars överrepresentation i den finska våldtäktsstatistiken:

• KillBill
    Pilsner skrev 2021-03-19 23:45:53 följande:
    "Under de mer än trettio år som undersökningarna täcker är en tendens tydligare än alla andra, nämligen att andelen av den totala mängden brott som utförs av personer med utländsk bakgrund stadigt ökar (Illustration 1, se sidan 14). Under den första av de undersökta perioderna, 1985-1989, stod personer med utländsk bakgrund för 31 procent av samtliga brott. Perioden 2013-2017 hade siffran stigit till 58 procent. Personer med svenskt ursprung står således numera för mindre än hälften, 42 procent, av den totala brottsligheten i Sverige trots att de utgör 67 procent av den undersökta befolkningen (Illustration 3 och 4, se sidorna 26 och 27)."

"För första gången begås numera fler brott ? räknat i absoluta tal ? av personer med utländsk bakgrund än av personer med svenskt ursprung.

En tidigare inte särskilt uppmärksammad grupp är de ej folkbokförda, exempelvis medlemmar av utländska stöldligor, så kallade papperslösa, EU-migranter och turister. Denna grupp har under de senaste årtiondena kraftigt ökat sin andel av det totala antalet begångna brott från tre procent till 13 procent.

Den mest brottsbelastade befolkningsmässiga undergruppen är inrikes födda av två utrikes födda föräldrar. Denna grupps belastning ligger högre än de utlandsföddas och ökar över tid."

detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2019/06/rapport-om-invandring-och-brottslighet.pdf
    Patrik Engellau kom i samma undersökning fram till att en stor ökning hade skett bland svenskar i våldtäktsstatistiken..

• KillBill

Nu har Turkiets president Erdogan beslutat att lämna Istanbulkonventionen mot våld i nära relationer. Polen planerar att göra detsamma. Officiellt pratar man om att värna kärnfamiljen men i praktiken är dessa länder på väg att legalisera våld mot kvinnor.

Erdogans parti AKP är systerparti med svenska Moderaterna. Det styrande partiet i Polen, Lag och Rättvisa, är systerparti med Sverigedemokraterna.

• KillBill
    farman skrev 2021-03-20 11:57:27 följande:

Är sossarna antirasistiska?

Är sossarna i Finland Rasister då dom släpper in få flyktingar?

Det är inte en restriktiv asylinvandring som är rasistisk (det har ju även Sverige). Det är olika uttalanden från SD toppar som visat sig vara rasistiska.
  • KillBill
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-20 10:33:59 följande:

För att man räknas som svensk i statistiken som svensk medborgare. Bara därför. Mer än så säger jag inte...

Svenskfödda förövare (våldtäktsmän) med svenskfödda föräldrar har alltså ökat i Engellaus utredning.
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-20 13:08:29 följande:

Intressanta tankar här måste jag säga. Har följt i några dagar.

Om utlänningar är överrepresenterade i brottsstatistiken - skulle då inte mer invandring innebära mer brott?

Ta en titt på Efterlyst och deras "most wanted list". Svenska medborgare är klart underrepresenterade.

Nyheterna häromkvällen... Sverige har 1300 hedersbrott anmälda de sista åren.

Och hedersbrott tillhör inte svensk kultur.

Absolut finns det även svenska män som använder våld mot sin kvinna. Och dessa män är inte ens värda att kallas män längre i mina ögon. De ska kallas DJUR och sitta i BUR. Ska inte skriva mer om vad dessa män förtjänar.

Men skillnaden är att det inte finns någon HEDERSKULTUR i Sverige.

Vi har varken någon religion eller kultur som tillåter detta form av agerande.

Detta hedersvåld och dessa hedersbrott är direktimporterade.

Men nu handlade tråden i grunden inte om detta utan om Jomshofs uttalande.

Rena ramaskriet ang detta uttalande.

Så, vem som helst får sitta i TV och säga att Nazismen är en avskyvärd ideologi?

Men man får inte kalla Islam för en avskyvärd religion?

Vi vet att svenskar är överrepresenterade i finsk brottsstatistik och jag har kört att samma sak gäller i thailändsk (många svenskar har bosatt sig i Thailand). Anser du att den typen av statistik är ett bevis på att svenskar är mer kriminella än dessa länders befolkning?
  • KillBill
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-20 13:57:33 följande:
    Nej.
    Svar ja. Påstår du något annat så har du inte förstått Engellaus utredning.
  • KillBill
    Anonym (Louisa) skrev 2021-03-24 11:32:28 följande:
    Hur förklarar du denna insändare?
    Ljuger skribenten?

www.fagersta-posten.se/artikel/insandare-obegriplig-rasism-i-efterlyst

Om ja, kolla gärna Efterlysts FB-flöde med efterlysta personer.

På tal om Efterlyst,. Minns du serievåldtäktsmannen som härjade i Täby? Jag har för mig att han figurerade i flera avsnitt av Efterlyst. Nu är han gripen och det visade sig ha en framträdande roll i en kristen frikyrka.

• KillBill
    KillBill skrev 2021-03-24 11:52:07 följande:

På tal om Efterlyst,. Minns du serievåldtäktsmannen som härjade i Täby? Jag har för mig att han figurerade i flera avsnitt av Efterlyst. Nu är han gripen och det visade sig ha en framträdande roll i en kristen frikyrka.

Våldtäktsmannen, som har erkänt, har för övrigt det svenskklingande efternamnet Karlsson

• KillBill
    Lark skrev 2021-03-24 12:15:51 följande:
    Wow, så det finns brottslingar med svenskklingande efternamn!
    Det visste jag ju i och för sig sedan tidigare. Men det är klart ett intressant faktum.
    Dessutom att han var kristet frikyrklig gör det hela väldigt intressant.
    Kristna är ju alltså lika mycket rötägg?
    Absolut, åtminstone de som KALLAR sig kristna. 
    Men återigen - vad säger läran? Kan man koppla detta till kristen tro och kristna läran?
    Hmm... låt se... vad sa Jesus? Försöker dra mig till minnes ifall Jesus uppmanade eller tillät sina följare att våldta kvinnor.
    Hittar inget om det... så det kanske inte har med kristna läran att göra då?

Sen att majoriteten av brottslingar, både i Efterlyst OCH statistik, är svarta personer och personer från Mellanöstern med namn man inte kan uttala utan att vricka tungan... det är liksom inte statistiskt intressant?

Vad som ligger bakom detta? Ingen aning.
    Men faktum kvarstår väl?

Att kriminaliteten är högre bland invandrare är en global företeelse och även bland svenskar i tex Thailand så är kriminaliteten högre än bland den Thailändska befolkningen

www.expressen.se/premium/nyheter/svenskar-begar-brott-for-att-ha-rad-att-stanna-i-thailand/.

PS. I sammanhanget är det intressant att så många Sverigedemokrater verkar ha bosatt sig i Thailand.

• KillBill
    Rataxes skrev 2021-03-25 05:44:01 följande:

Var det socialdemokraten som våldtog en massa asylsökande?

Nej, det mesta talar för att han är kristdemokrat.
  • KillBill
    Lark skrev 2021-03-25 11:56:58 följande:
    Klockrent!
    Men vad vill du ha sagt med detta?

"Bibelpappan" eller Karlsson som han heter i efternamn har figurerat tidigare i tråden när programmet efterlyst diskuterades. 

• KillBill
    Lark skrev 2021-03-14 11:08:56 följande:
    Intressant. "Jomshofs rasistiska uttlande".
    Är det rasistiskt att uttala sig om en religion? En religion är ju något en människa tror på... något man tycker. 
    Varför får man kritisera Nazismen utan att det kallas för rasism?
    Men kritisera Islam får man inte???

Sen skriver du "det rasistiska partier Sverigedemokraterna".

Kan du förklara vad exakt i deras politiska program som är rasistiskt?

Jag pratar inte om uttalanden från partimedlemmar utan vad partiets program säger.

Vad i Sverigedemokraternas program är rasistiskt?

• KillBill

Flash Gordon skrev 2021-03-25 17:45:17 följande:

Vem är så ignorant att den tror att det inte finns genetiska samband bakom kriminalitet?

Precis som med allt annat finns det gener som predisponerar för risken att bli kriminell, eller om man så vill "anti-socialt beteende" vilket i sin tur kan leda till kriminella handlingar.

Sedan behöver inte genen "lösa ut" men den förhöjda risken finns där.

Ja gener och miljö är absolut en riskfaktor när det gäller kriminalitet. Det är förmodligen bakgrunden till att så många SD politiker är kriminellt belastade.

Svar på tråden Jomshof